Beyaz Mutfaklar

Evimizin tadilatını yaptırırken şuna karar verdim: biz Türk kadını beyazdan çok korkuyoruz! Öyle ilginçtir ki, bu dekorasyon taraklarında pek bezi olmayan erkekleri de buna inandırmışız:-)

Mutfağımızı yaptırmak üzere mobilyacıya gittiğimizde kafamdakileri anlatınca bana cevabı şu oldu: "abla ne yapacaksın beyazı, sana şöyle koyu renk dolaplar yapalım, siyah olur, kahverengi olur...hem temizliği kolay olur.." ben de içimden "neden? dolaplar koyu renk olduğunda temizlik yapmıyor muyuz?" diye düşündüm ister istemez..

Sonuç? Sonucu bu sayfalarda gördünüz, bembeyaz bir mutfağım var..Çok büyük bir mutfak olmadığından ada yaptıramadım ama ortaya yuvarlak, küçükçe bir masa alasım var..

Beyazdan korkmayın arkadaşlar, inanın bana koyu renkten daha kolay temizliği..Mesela benim salonumu hatırlarsınız, kanapelerim de bembeyaz..kılıflı olduğu müddetçe problem yok, siz de benim gibi kirlendiği an çıkarıp makineye atarsınız, hepsi bu kadar!:-) Mutfak dolaplarımda da hiç problem yok, her mutfak ne kadar kirleniyorsa benimki de o kadar kirleniyor..

Eğer küçük bir mutfağınız varsa, daha geniş bir alan elde etmek için kesinlikle beyaz yaptırmanızı tavsiye ederim, sonuca inanamayacaksınız!:-)

İlham almanız için sizlere beyaz mutfak örnekleri hazırladım.
Modern sevenlere haksızlık ettiğimi düşünüp, bu yazımda modern örnekler de ekledim:-)
Önce modernler..
Sanırım alttaki 2 mutfak benim en beğendiklerim oldu. Sebebi belli: birinde ahşap bir tezgah, diğerinde de el dokuma kilim detayı var:-)
Sizce de bir ofisi andırmıyor mu bu mutfak?
Beyaz mutfaklara ahşap tezgah ta çok yakışıyor ama bakımı çok zor olduğundan ben yaptırmaktan vazgeçtim.
Şimdi de benim zevkime uygun birşeyler..
Bembeyaz mutfağa mavi bir ada ve mavi/beyaz çini etkiler çok yakışmış..aşık oldum bu mutfağa..

Yorumlar

  1. Merhaba,

    Benim de beyaz mutfağım var. Beyaz kiri belli ediyor olabilir ancak bu olumsuz değil aksine olumlu bir durum. Çünkü temizliyorsunuz. Ne yani, önemli olan kirli olmaması mı, kirli olup da belli olmaması mı? Ben birinciyi tercih ediyorum şahsen ve bir şikayetim yok. Yalnız bende ahşap tezgah var ve su birikintisine dikkat etmek dışında bir zorluğunu görmedim. Ara sıra zımparalayıp yağlamak bana bir terapi gibi geliyor, o yüzden ahşap tezgah da öneriyorum. Hem düşünsenize, bir yeri çizilince, zarar görünce bir zımpara-yağ işlemi ile yenileyebiliyorsunuz :D

    YanıtlaSil
  2. Mine merhaba,

    Öncelikle Facebook sayfanda yaptığın nazik jestten dolayı çok teşekkür ederim, onur duydum..eğer yazdıklarımı sıkılmadan, keyifle okuyabiliyorsanız, ne mutlu bana..

    Evet biliyorum, sevimli ötesi bir mutfağın var:-)
    Ben de kesinlikle sana katılıyorum, beyaz mutfağı temizlemek çok daha kolay..
    Bir tek ahşap tezgaha cesaret edemedim..tezgahım eskisin biraz, o zaman tezgah yenileriz en ahşabından, neden olmasın?:-)
    "Sen" diye hitap ettiğimden gücenmezsin umarım..
    Bu arada yeni seyahatlerin de fotoğraflarını bekliyoruz:-)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. MUTFAĞINIZ HAYIRLI OLSUN.BEN DE BEYAZ MUTFAK YAPTIRDIM TEZGAH DA BEYAZ.FAYANS RENGİ KONUSUNDA KARASIZIM.BİR FİKİR İSTİYORUM SİZDEN

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    öncelikle gecikmiş cevap için -hala tatildeyim- sizden özür dilerim.
    mutfağınız hayırlı olsun. Madem dolap ve tezgah beyaz oldu, o zaman zemini kesinlikle kontrast bir renk yapmalısınız. Mutfağınız hangi tarzda olura olsun, (bilhassa modern çizgilerde bir mutfağa) siyah, antrasit gibi renkler çok yakışır, üstelik bu renklerin hem parlak hem mat seramikleri mevcut. Eğer country/klasik tarzda bir mutfağınız varsa parke zemin (koyu renk olmalı), terracotta ya da benim yaptırdığım gibi çini tarzı seramikler çok yakışır..
    Eğer zemin düz renk olursa(desensiz)rengarenk bir halı ya da kilim de mutfağınızda harika durur.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. çok güzeller bu aralar bende nette ki tüm mutfaklara baktım sanırım ama tezgahın rengini de beyaz yapacaktık ancak çok da boğmasın diye füme renkte karar kıldık inşallah güzel durur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok tezgahın rengini mutlaka kontrast bir renk yap, çok güzel durur..;)

      Sil
  6. Merhaba !
    Eşim Mutfak tezgahı ve Mutfak mermeri imalatı yapıyor. Sakarya da bu iki işin imalatını yapan tek firma kendi firması. Aynı ekip iki işinde ustalığını biliyor. O sebeple işini baştan sona profesyonelce yaptığına şahidiz.

    Kartal Granit ve Willow Mutfak iki ayrı markamız. İnternetten kolayca ulaşabilirsiniz.
    Maksadım reklam yapmak değil aslında zira biz sadece Sakarya ve yakın çevresine iş yapıyoruz oysa eşimi neredeyse her gün Türkiyenin dört bir yanından arayıp fikrini soruyorlar. Sonrada memnun olacakları şekilde yardım görüyorlar.

    Mutfak dolabının da renklerine ve çeşitlerine hakim olması nedeni ile renk seçiminden kaliteye her konuda destek oluyor. Müşteri Sakarya da ise mağazaya davet ediyor.

    Bİz kendi evimizde Cimstone tercih ettik. Ancak Quartz ürünlerde Belenco ve Silestone u da öneriyoruz soranlara.
    Akrilik tezgahlarda Corian (dupont) Samsung, Lg, Franke, Montelli hepsi kullanışlı ürünler ancak Akrilik ürünler hem pahalı hemde bakım gerektiriyor. Hassas kullanmak gerekiyor kolay çiziliyor ancak zımparalandığında çizikler tamamen yok oluyor. Biz mutfakla defalarca uğraşmamak için cimstone tercih ettik.

    Granit imalatı da yapıyoruz ancak gözenekli yapısı sebebi ile ne yazıktır ki çok bakteri barındırıyor. Temizlesenizde dert. Ayrıca sağlamlıkta Cİmstone kadar stabil değil. Her an bir yerinden çatlayıp yürüme ihtimali var çatlağın. Ayrıca kimse granite garanti vermezken Quartz ürünlerde uzun yıllar garanti var. Cimstone da 7 yıl sonra ürün değişimi yaptık Bir kaç yüz tezgahtan birinde sıkıntı olabiliyor. Oysa granitlerde bu oran çok daha vahim durumda.

    Özetle Quartz taş alın TAKLİTLERİNDEN sakının. Bilgi almak için bize googledan rahatlıkla ulaşabileceğiniz gibi buradan da sorularınızı cevaplamaya çalışırız.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?