Salı sallanmaz, gayet güzel diyet günü ilan edilir!


Size önceden de bahsetmiştim: yiyip yiyip kilo almayanlardan olmadım hiçbir zaman. Sağolsun vücudum yediğini inkar etmiyor, hemen etkilerini "güç bela kapatılan fermuarlar" şeklinde gösteriveriyor:-)

Malumunuz, geçtiğimiz günlerde bayramdı, Selim Efe'nin doğumgünüydü, dışarıdan söylenmek zorunda kalan yemeklerdi derken, kilo almak kaçınılmaz oldu. Bir de zaten Aralık ayında yaptığımız yurtdışı seyahatinde de aldığım 2 kilo vardı, onu vermemişken üzerine bir de bu dönem aldıklarım eklendi.

Rejimimi baltalamamak için Selim Efe'nin doğumgününün geçmesini bekledim. Geçti, dinlendim, şimdi diyet için hazırım.

Neden salı peki? Çünkü ben pazartesi gününe hiç inanmam, insanların hafta başlangıcında daha stresli olduğunu düşünürüm, o yüzden diyete pazartesi dışındaki herhangi bir günde başlarım. Zaten pazartesi başladıklarım da hep başarısız olmuştur:-) 

Geçenlerde ünlü diyetisyen Taylan Kümeli'nin bir reçetesine göz attım internette, her hafta bu reçeteyi değiştirecek. Ben de bayram sonrası verdiği reçeteyi uygulamaya başladım bugün itibarıyla, şimdilik güzel gidiyor, üstelik vermiş olduğu detoks sıvısının da içimi keyifli...

Bayram sonrası fazla kilolarından çabucak kurtulmak isteyen ya da zayıflamak isteyen herkes bu diyeti yapabilir. Yalnız bu diyetle ilgili Taylan Hanım'ın emziren anneler için bir uyarısı var : detoks sıvısı yerine günde 2 lt. su tüketin!

Aşağıda göreceğiniz gibi bir A bir de B diyeti var, reçeteyi dönüşümlü uygulayacaksınız, yani bir gün A diyetini, ertesi gün B diyetini uygulayacaksınız.
Bu arada haftada 3 gün 45 dk-1 saat yürüyüş yapmanın gerekliliğinden bahsetmiyorum bile, şart. Hareket etmeden kilolar gitmez..

Önce detoks sıvısının tarifini vermek istiyorum. Bu arada detoks sıvısının hergün içilmesi gerekiyor.

DETOKS SIVISI

10 bardak sıcak su
3 poşet alman çayı (eczanelerde ve Migros/Macro Center'larda mevcut ama bulamazsanız, form çaylarından da kullanabilirsiniz)
2 poşet rezene
3 poşet kiraz saplı form çayı
2-3 adet darul fül-fül (aktarlarda mevcut)
elma, limon, portakal, çubuk tarçın

Sıcak suya bu çayları ekleyin, birkaç dakika bekletin, sonra hepsini suyun içinden alıp çayı soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra içeceğinize elma, limon, portakal ve 2 adet çubuk tarçın ekleyin. Tüm gün boyunca bu çayı bitirmeniz gerek.

Diyete gelince...

A DİYETİ

Kahvaltı
1 haşlanmış yumurta
1 dilim diyet etimek
domates, salatalık

2 saat sonra
5 taze kayısı

Öğle
Yeşil salataya 1 haşlanmış patates ilave ediniz
1 YK zeytinyağı ve limon.

2 saat sonra
1 adet prebiyotik sade yoğurt (hani şu marketlerdeki Activia)
1 TK keten tohumu
1 kuru kayısı
1 ÇK toz tarçın

2 saat sonra
3 YK yulaf
1 çay bardağı diyet süt
1-2 taze kayısı
1 ÇK toz tarçın

Akşam
3 adet haşlanmış derisiz tavuk (150 gr)
limon ve kimyon ilave ediniz
salata (1 YK zeytinyağı, limon)

2 saat sonra
2 top diyet dondurma

B DİYETİ

Kahvaltı
1 su bardağı diyet kefir
2 şeftali
1 ÇK toz tarçın (hepsini blendırdan geçirin)

2 saat sonra
3 adet mısır pirinç patlağı (yoksa 1 kase yağsız/tuzsuz patlamış mısır)

öğle
sabah kahvaltısının aynısı

2 saat sonra
2 adet mısır pirinç patlağı

2 saat sonra
2 adet mısır pirinç patlağı

akşam
sabah kahvaltısının aynısı

2 saat sonra
1 çay bardağı diyet kefir

Evet B diyeti biraz zorlayacak beni sanırım ama bir de önümüzdeki salı tartıda güzel sonuçlar görmek, vücudu toksinlerden arındırmak var;)

Diyete başlamaya karar verenler, haydi göreyim sizi! Hatta, burada deneyimlerimizi de paylaşalım, birbirimize destek oluruz;) Haydi başlayın içeceğinizi hazırlamaya!



Yorumlar

  1. merhaba bloğunuz güzelmiş takipteyim bende sizi bloğuma beklerim hoşçakalın:)
    http://suslupuslublog.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?