Festival zamanı

Birkaç günlük İstanbul kaçamağı sonrası yine birlikteyiz!:)

Haftalar sonra ilk kez bugün spora gittim. Spor yaparken çok eğlenip rahatlayan biri olarak gidemediğim şu birkaç hafta rahatsız ediciydi ama sağ dizimdeki "menisküs zedelenmesi" tehşisi sebebiyle biraz dinlenmem gerekiyordu:/ Aslında şimdi bile tam anlamıyla iyileştiğimi söyleyemem, bacağımda hala ödem ve biraz sızı var..

Başka birşeyden bahsetmek istiyordum, konu yine nasıl değişti!:) Bahsedeceğim şey baharın gerçekten geldiğiydi..Bugün spor salonuna gittiğimde, sabah dersi olduğu halde -akşam dersleri iş çıkışı saatine denk geldiği için epey kalabalık oluyor- oldukça kalabalıktı...eh malum, yaza birşey kalmadı şurada, herkes form tutmaya, toparlanmaya gelmiş..Dedim ki kendi kendime "kızım Ayşe, bu sefer gerçekten bahar geldi, şuraya baksana, tıklım tıklım!" :)

Biz buralarda baharı böyle spor salonlarında karşılarken, başka yerlerde bahara çok daha keyifli selam çakanlar var!:)

Evet İzmir'deki hemşehrilerimden bahsediyorum!:) İzmirliler baharı festivallerle karşılıyor.
3 yıldır Nisan aylarında Alaçatı'da düzenlenen "Alaçatı Ot Festivali", geçen sene ilki düzenlenen "İzmir Boyoz Festivali" bunlardan yalnızca ikisi..

Ege mutfağında zeytinyağlılar hep başroldedir. Çocukluğumdan beri hep içinde olduğumuz için, ne kadar sağlıklı olduğunu anlamaya fırsatım olmamıştı, fakat ne zaman ki evlendim, beslenme düzenim değişti, işte o zaman kilo ile ilgili ciddi sorunlar yaşamaya başladım:/ Son 2-3 senedir yeniden Ege usulü yemekler yapmaya  başladım, kilo problemlerimiz göz görülür şekilde azaldı. Üstelik eşim de bilhassa ot yemeklerini bayılarak tüketiyor!:)

Antalya'ya geldiğim ilk seneyi hatırlıyorum..Ülkenin sebze/meyve ihtiyacının çok büyük bölümünü karşılayan bu kentin pazarlarında ilk zamanlar deniz börülcesi, enginar, şevketi bostan gibi ot ve sebzeleri göremeyince az da olsa hayalkırıklığı yaşamıştım...ama şimdi ne değişti bilmiyorum -sanırım turizm sektöründe çalışmak üzere gelen İzmirli sayısı arttı, şimdilik gözlemim bu yönde- artık pazarda hepsini bulmak mümkün!:)

Şimdi size Alaçatı Ot Festivali'nde görebileceğiniz 2 çeşit ottan örnek vermek istiyorum.

Bu geçtiğimiz hafta dostlarıma hazırladığım deniz börülcesinin pişmemiş hali...bahsettiklerine göre restoranlarda genellikle konservesini satıyorlarmış, tazesini yediklerinde bayıldılar!:) Salatanın hazır halinin fotoğrafını çekmeyi unutmuşum, bir dahaki sefere hazırlanmış halini de sizlerle paylaşırım:)



Bu da şevketi bostan..Temizlemesi zahmetli olsa da, yemesi inanılmaz lezzetli bir  ottur, kuzu eti ile pişirilir.


Yolu İzmir'e düşenler olursa, bu festivalleri kaçırmayın derim:)
Bu haftasonu düzenlenecek Alaçatı Ot Festivali ile ilgili detaylara buradan ulaşabilirsiniz.
Mayıs'ta yapılacak İzmir Boyoz Festivali ile ilgili detaylar ise buradaaaa
Ah şimdi boyoz olsa da yesek...sonrasında 2 saat spor yapmaya razıyım:)))

Dilerim herkes kolay ve sendromsuz bir Pazartesi geçiriyordur..
Herkese işlerinin rast gittiği, mutlu bir hafta diliyorum!
Sevgiler:)





Yorumlar

  1. Olmadi ama simdi,ben nerden bulayim deniz börülcesini buralarda:((

    YanıtlaSil
  2. Mine selam,

    Yoksa sen de mi Egelisin?:)
    Yurtdışındaydın değil mi...hangi ülkede olduğunu hatırlamıyorum ama İtalya ya da Fransa'da olabilir deniz börülcesi..

    YanıtlaSil
  3. Selam

    Almanya dayim,ilk kez duydum yurtdisinda oldugunu,ama o zaman kesinlikle Italya dir diyorum.Yillar sonra roka bile gelmeye basladi,o da Italya dan:))Bornova desem anlarsin:)))

    YanıtlaSil
  4. Hımmmm Fransa'da var, onu biliyorum..Ama Almanya'da olduğunu sanmam..Bornova'yı anlamam mı, bilmem mi:) Biz Göztepeliyiz ama Bornova'da çok yakın bir dostum oturuyor, hem ondan hem de Ikea bulunuşundan dolayı ayrı bir severim:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?