Yeni ay ile birlikte zirve yapan bilmem kaçıncı diyet şenlikleri:)

Hayatım boyunca çok zayıf biri olmadım, hep 36-38 beden arası gidip geldim.
Sonra klasik her Türk kadını gibi ben de evlendikten sonra kilo aldım, ama asıl zirveyi oğlum doğduktan sonra yaptım: tam tamına 82 kiloydum:) Hayatımda hiçbir evresinde bu kadar kilolu olmamıştım:/

Selim Efe'yi emzirmem sebebiyle ilk 6 ay hiç diyet yapmadım. Fakat hergün 1 saat yürüdüm ve dengeli beslendim. 6 ay sonra diyetisyenin kapısını çaldığımda Yeni Ay zamanına sadece 2 gün kalmıştı...maksat verilen reçeteyi tam Yeni Ay zamanında uygulamaya başlamaktı:)) "Allah akıl fikir versin Ayşe!" deyip duracağınıza devamını dinleyin: oğlumun 1. yaş gününde 56 kiloya düşmüştüm ve o gün 36 beden beyaz bir elbise giydim:)

Şimdi bu hikayeyi size neden anlattım?
Çünkü bugün 12.35'te Yeni Ay gerçekleşecek, yeni başlangıçlar yapmanızın tam zamanı;) Yeni kararlar alabilir, değişimlere niyet edebilir ve hatta diyete başlayabilirsiniz!:) Bu zamanda yapılan başlangıçlar genelde hep güzel sonuçlar verir, defalarca test edilip onaylanmıştır:)

Benim de uzun zamandır bir 3-4 kilo daha veresim var ama sanırım o kadar sıkılmışım ki diyet yapmaktan, epeydir -neredeyse 1 yıldan fazla bir zaman- saldım çayıra mevlam kayıra modundayım..hep rejime niyetleniyorum ama genellikle 3 ya da 4. gün sona eriyor:) Neyse ki kilomda önemli bir değişiklik olmadı, sağlıklı beslenme alışkanlığının meyvelerini topluyorum...

Sağlıklı beslenme alışkanlığı demişken, size kısaca bundan bahsetmek istiyorum.
Yaklaşık 3-4 yıldır sağlıklı ve dengeli beslenmeye başladım. Evde kızartma, hamurişi, yağlı yiyecekler, vs. hazırlamıyorum, bu tip yiyecekleri çok nadir tüketiyoruz.

Mesela dün akşam tükettiğimiz yemek...evet karnabaharın kızartmasını ben de severim ama incecik giyineceğimiz, oradan buradan yağlarımızın pırtlayacağı günlere o kadar az kaldı ki, bu sebepten ötürü ograten yapmayı tercih ediyorum:)
Karnabahar ograten yapmayı bilmeyenler için kısa bir tarif..
-1 küçük boy karnabahar
-2 bardak light süt
-1 bardak light kaşar (dil peyniri de olur)
-2-3 yemek kaşığı kepekli un (beyaz da olabilir)
-1 yemek kaşığı tereyağı
-tuz,karabiber
-1 yumurta
Önce karnabaharları yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz.
Ardından yıkayıp, suyunu süzüyoruz.
Suyu süzülmüş karnabaharı fırın kabımıza alıyoruz.
Bir tencerede tereyağı ve unu kavuruyoruz.
Ardından sütü yavaş yavaş ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.
Baharatları ekleyip bir taşım kaynatıp, sonrasında soğumaya bırakıyoruz.
Beşamel sos biraz ılıklaştığında, içine 1 adet yumurta kırıp, iyice karıştırıyoruz.
Ve son olarak bu sosu haşlanmış karnabaharların üzerine döküp, ardından rendelemiş olduğumuz 1 su bardağı light kaşarla yemeğin üzerini kaplıyoruz.
Önceden ısıtmış olduğumuz 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
İşte bu kadar basit ve bir o kadar da hafif bir tarif..üstelik te çok lezzetli!:)

Eh benden bu kadar:) Eğer elinizde farklı bir diyet tarifiniz varsa ve bizlerle paylaşmak isterseniz çok mutlu olurum! Ben de zaman zaman sizlerle böyle hafif tarifler paylaşmaktan mutluluk duyacağım:)

Aklınızdan, gönlünüzden geçen her neyse gerçek olsun, dilediğiniz tüm yenilikleri ve güzellikleri bu Yeni Ay size getirsin!

Sevgiler



Yorumlar

  1. Merhaba, şu yeni ayı güya ben de takip ederim bir türlü denk getiremedim ama rejimi , diyeti.
    Ayrıca yemek tarifli post çok güzel olmuş ben de bugün yarın İstanbul Film Festivali yazısı hazırlıycam.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Günaydın rehber!:)
    Teşekkür ederim, başkalarından da aynı tepkiyi aldım, insanların hoşuna gitmiş, arada böyle yaptığım hafif tarifleri sizlerle paylaşırım;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Ayşeciğim,annemle anneannem bende..gelsin börekler gitain kurabiye kekler..Deli kilo aldım sanırım.
    Haftaya başlayayım diyorum artık..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Şebnemcim selam,
    Of ya anneler olunca öyle oluyor ne yazık ki:/
    Ben de başlamak istiyorum ama hep bir yerde takılıyorum:))
    Ama şurada yaza birşey kalmadı, tiril tiril kıyafetlere bakıp motive olmak lazım:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,

    Blogunuzu kadınlarkulubu'ndeki evinizin fotoğraflarının devamını görmek için keşfettim, iyi ki de oraya yazmışsınız :) yazılarınız da eviniz kadar güzel :)

    belki biliyorsunuzdur ama bilmiyorsanız da aşağıdaki link bir doktor hanımın blogu, beslenme üzerine olduğundan belki göz atmak istersiniz diye düşündüm.

    http://mevsimlerdenroma.blogspot.com/

    İyi haftasonları,
    Elif.

    YanıtlaSil
  6. Elif Hanım merhaba,
    Çok teşekkür ederim, bazen yazıların uzun olduğunu düşünürken, sizden böyle bir yorum gelmesine sevindim!:)
    Hayır bilmiyordum, haberdar ettiğiniz için çok teşekkür ederim, fırsat bulur bulmaz göz atacağım!:)
    Tekrar teşekkürler!
    İyi bir haftasonu diliyorum!:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?