Bikini yemeği

Bu yemeğin ismini ilk kez duyduğunuzu tahmin edebiliyorum, çünkü ben uydurdum:-) 

Bikini giymek biraz özen istiyor, koca bir karınla bikini çok güzel bir görüntü vermeyebiliyor :/ Dolayısıyla bikini arifesi karnı biraz indirecek, düzleştirecek yemekler yapmaya başladım şu ara..bir yandan da motive olabilmek amacıyla alışverişten hiç hoşlanmayan -tabii ki inanmadığınızı biliyorum, alışveriş sevmeyen kadın vardır bu yeryüzünde?:))- bu blog sahibesi kendine 2 yeni bikini üstü aldı...

Aslında güzel bir fikrim var: şu ara motivasyon sorunu yaşamam sebebiyle, bu üstlerden birini -galiba yavruağzı rengi olan, çünkü gördüğüm an bayıldım!- buzdolabı kapağına asmayı düşünüyorum! Neyse ki eşim bu sabah itibarıyla yeniden yüzmeye başladı, onun da "sağlıklı beslenelim, form tutalım" havasında olması benim işimi kolaylaştıracak sanırım..

Ay evet, bikini yemeği demiştik, tarif vermeden olmaz.

Kabak inanılmaz güzel bir diyet sebzesidir, aslında her sebze öyledir ama lif açısından çok zengin olan bu sebze idrar söktürüp, mide ve bağırsakları yumuşatır, dolayısıyla kabızlığı giderir, ki bu başarılı bir diyetin temel taşı...
Hoş, benim sıkı bir diyet yapmayı başardığım söylenemez; önceki gün size bahsettiğim o canım çikolataları yemeden duramıyorum ama işte böyle hafif yemekler sayesinde durumu kurtarıyorum:-))

Önce soğanlarımızı yemeklik doğrayıp 2 kaşık -evet 2 yemek kaşığı-  riviera zeytinyağı ile biraz kavuruyoruz.

Dilediğiniz miktarda -tercihen 200-250 gr- az yağlı kıymayı soğana ilave edip kavurmaya devam ediyoruz. Eğer kıyma az yağlı ya da yağsız değilse, o zaman soğanı sadece 1 yemek kaşığı yağ ile kavuruyoruz.
Ardından rendelediğimiz 3-4 adet domatesi ilave edip kaynatıyoruz. Domatesler kıvam alınca, biraz tuz ve karabiber ekleyip ocağı kapatıyoruz.
Yağsız bir fırın kabına halka şeklinde -ya da istediğiniz şekilde- doğradığımız 3-4 adet kabağı koyuyoruz.
Ocakta hazırladığımız kıymalı sosu bu kabakların üzerine döküp, üzerine 1 çay bardağı sıcak su ilave ediyor ve ardından üzerini alüminyum folyo ile kaplıyoruz. 200 derecede ısıtılmış fırına yemeğimizi koyup, kabaklar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
Eğer siz de benim gibi "kabaklar, kıymalar azıcık pembeleşsin kızarsın" derseniz, son 5 dakika kala folyoyu çıkarıp, fırında biraz bu şekilde bekletebilirsiniz.
Bon appetit!:)
Ah bir de yemek sonrası bir fincan "yeşil çay keyfi" de yaparsanız, kabağın etkisi ikiye katlanır, hiç kuşkunuz olmasın!:)
Herkese sağlıklı yemeklerle donatılmış, keyifli sofralar diliyorum!
Sevgiler:)

Yorumlar

  1. :)
    ben senin mutfağına eşyalarına hastayım :)
    kabak güzel sebze çok basit yapılışı
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. hafta sonu yapmayı planlıyorum mükemmel görünüyor ayy şuna bak ya kim der bu kadın diyette diye

    YanıtlaSil
  3. kesinlikle yapmalısın Fatma! hem çok leziz, hem de incelten türden yemek..eee daha ne olsun?;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?