Küçük mutfak kabusu

Hiç kimse kendini kandırmasın: küçük mutfak kabustur..
Küçük mutfak sahibi okurlarım, lütfen bana kızmayın ama öyle:/

Ha şöyle birşey olabilir: evde sadece 2 kişi yaşıyorsunuzdur, çok misafiriniz olmuyordur, Fransızlar gibi sürekli dışarıda yemeyi tercih ediyorsunuzdur ya da bekar yaşıyorsunuzdur...o zaman sorun yok. Ama çocuklu, torbalı, misafirli takımdansanız, ne yazık ki küçük mutfakta yaşamak çok zor...Yani odalar nispeten daha küçük ölçekli olabilir ama mutfak büyük olsun..

Benim çok küçük mutfaklı evim hiç olmadı..Tamam öyle Amerikan evlerinin ebatlarında da bir mutfağım olmadı ama yine de kötünün iyisi durumundayım sanırım :))

Küçük mutfakları geniş gösterebilecek en büyük numaralardan biri açık renklere boyayıp, dolap kapağı tercihini de açık renkten yana yapmak..

Açık mavi, mint dedikleri su yeşili, açık pembe ve tabii ki beyaz küçük mutfaklar için ideal bir seçim olabilir..
Alttaki görseldeki mutfak oldukça büyük ama renkler daha da geniş göstermiş..
Dolap kapaklarının rengine bayıldım, önce şu beyaz hevesimi alayım, ileride mutfak dolaplarım bu renk olsun isterim..



Küçük olmasına rağmen bu küçük beyaz mutfağa bayıldım..

Ve diğer küçük mutfaklar..
Farkındaysanız hepsi açık renk..


Peki renk dışında başka çözüm ne var?
Biliyorum bizim mutfaklarımızda pek rastlamayız ama ayna kullanımı da mekana derinlik katar..
Ben şahsen mutfağıma uygulamayı düşünüyorum:)


Çekmecelere sığmayan pişirme araçlarınızı boş duvarda değerlendirebilirsiniz.


Mutfak dolaplarınızın yanında yer varsa, orayı dolap haline getirebilirsiniz


Günlük kullandığınız reçel, bal, baharat, zeytin, sos, vs. kavanozlarınız için bu tip bir stand kullanabilirsiniz.


Raf her türlü dar mekanda en çok işe yarayan çözümlerden biridir, daima yer kazandırır.
Mıknatıslı baharatlıklar bizde de bolca mevcut.
Dolap kapaklarınızdan birini bu şekilde baharatlık olarak değerlendirebilirsiniz
Bunlar da mutfağınızdaki boş duvarda kullanabileceğiniz diğer depolama seçenekleri..


"Salı sallanır" derler ama benim günüm su gibi akıp geçiyor bugün..:)
Herkese kolay bir gün diliyorum!
Sevgiler:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?