Le Roi Charles*

 

*Le Roi Charles (lö rua Şarl) Kral Şarl yani, ki gerçekten benim için öyle..sadece benim için değil aslında, pekçok Fransız ya da hayatında Fransızca olan pekçok kişi için..

 Önceki gün ilk Carla Bruni'nin paylaşımında gördüm, sonra Le Figaro, Paris Match, Vincent Cassel,vs..hepsi artçı deprem gibi anlatmaya başladılar Aznavour'un 94 yaşında gelen ölümünü..

Duyduğum an içim buruldu, gözlerim doldu. Çünkü Charles Aznavour benim ilk Fransızca öğrenmeye başladığım zamanlar demek, sonra gençliğim demek, yıllar önceki ilk Paris seyahatim demek, nefis anılar demek, sonra 40'lara adımımı attığımda "Hier Encore" u daha farklı duygularla dinlemem demek..

Evet My Way harika bir şarkıdır -ki o şarkının da orijinali bir başka Fransız Claude François'ya aittir, şarkının orijinal adı Comme D'habitude'tür- ama Hier Encore daha da harika bir şarkıdır, enfestir. 20'li yaşlarda keyifle dinlersiniz, 40'larda ise gençlik yavaştan biter, artık zaman geçmiştir, bambaşka duygularla dinlersiniz.

Genç Zaz'ın eski şansonları yorumlamasını saymazsak -ki çok bayıldığım söylenemez- Aznavour'un gidişiyle bir devir kapandı.

Üzgünüm.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?