Cam balkona perde ama nasıl?

Her ne kadar Antalya'da bir yağmur yağıp bir güneş açsa da, mağazalar geleneksel "balkon mobilyası ve aksesuarları tacizi"ne başladılar bile:) O kadar yoğun bir taciz ki, yapı marketler ve mağazalardan gelen mail ve mesajların çoğunu artık okumadan silmeye başladım:/

Bahar yorgunluğundan mıdır nedir, henüz temizlik, hazırlık, düzenleme anlamında hiçbirşey yaptığım yoktu düne kadar..Dün söylene söylene eczaneye attım kendimi..Eczacımızdan-yıllardır aynı yere giderim, gece telefon etme lüksüm bile vardır kendisine- bahar yorgunluğunu atlatabileceğim bir vitamin rica ettim, bu sabah itibarıyla kullanmaya başladım, çünkü birinin bu evi adam etmesi lazım!:)

Eczane çıkışı  ilk iş balkon perdeleri araştırmasına koyuldum.
Benim balkon malum ..
Geçen sene balkon yazımda bahsetmiştim, taşındığımız gibi duruyor balkon, evde yeni olduğumuz için yıl boyunca nasıl kullanacağımı görmek istedim...hemen acele edip birşeyler yapılınca, sonra kullanmadığınız ya da kullanmaktan keyif almadığınız bir sürü ıvır zıvır doluyor ortalık..

Cam balkon yaptırmak o kadar isabetli bir kararmış ki bizim için, gündüzleri tüm kış boyunca balkondaydık diyebilirim, bilhassa yağmur yağdığı zaman inanılmaz keyifli oluyor..Sırf yağmurlu günlere özel geç kahvaltı ve kahve keyifleri yaptık:) Sadece cam siparişi verdiğimiz Önal Yapı'dan çok memnun kalmadık, satış esnasında hiçbir problem yok ama servis gerektiğinde özenli hizmeti alamıyorsunuz.


Güneşli kış günlerinde ise camın etkisiyle içerisi sera gibi oldu, sıcacıktı..hatta öyle ki, güneş olduğu zamanlar soba fazla geldi, kapatmak zorunda kaldık.
Evet, kışın çok keyifliydi ama yaz geliyor! Antalya'nın yazı malum, 45 derece sıcaklığı bulabiliyor bazen:/ Bu yüzden de balkonu bu yoğun güneşten koruyacak bir tedbir almam lazım...güneş öyle yoğun ki, balkondaki minderlerim ve yastıklarım sararmaya başladı:)

Cam balkon perde seçenekleri ne yazık ki çok fazla değil..
Dün bir yapı markette sadece şu çeşitleri gördüm..bu modellerin ebatlarına göre fiyatları değişiyor..ancak bizim balkona uyar mı bilmem, sanırım bir de perdeciyle görüşmek lazım..

Biz Türk insanı olarak genellikle "bulunduğumuz mekanın içi güzel olsun da, dışarısı nasıl görünürse görünsün" mantalitesinde hareket ettiğimiz için, bazen ortaya çok kötü görüntüler çıkabiliyor:/ Bu aslında sadece bizde değil, Kahire'de de böyle fena balkonlar görmüştüm...
İşte size Cezayir'den balkon perdesi manzaraları.."aaa ne rezil!" demeyin, bizde de çok var böyle modeller ne yazık ki..
Bu da Fransa'dan bir balkon..resmen içim açıldı bakarken..
Zaten bu tenteleri çocukluğumdan beri çok severim, bilhassa sarı renkli olanları..bazen burada da görüyorum balkonlarda, çok hoşuma gidiyor..Çiçekler zaten tente olsun olmasın, her balkona, hatta her mekana güzellik katıyor..
Bunlar da uygulamalı modeller..
Jaluzi şeklinde perde ben çok tercih etmem, çünkü giyinme odamıza jaluzi yaptırmıştık, inanılmaz toz oluyor, devamlı temizleyerek çözüyoruz toz problemini..
Bir de bana ofis izlenimi veriyor, balkonda çok tercih etmem açıkçası..
Fakat bu jaluzilerin yeşil, mavi, pembe gibi renkli olanları çıkmış, onlar da pek sevimli:)
Bu perde modeli bana göre değil..sanki salondaymışım gibi, almayayım.
Bir de storlar var tabii...bambusu, kumaşı, ahşabı..çeşidi size kalmış..
Sanırım bunlar en çok tercih edilenler..üstelik hem içeriden hem dışarıdan temiz bir görüntü sunuyor..
Bu storların dışarıdan görünümü..
İçeriden de gayet iyi görünüyor..
Bir seçenek daha var..
Tente yaptırmak..
Ancak tente nasıl açılıp kapanıyor, bilmiyorum. Eğer sürekli balkonun camlarını açıp kapayarak tenteler ayarlanacaksa, o iş biraz zor gelebilir..
Ama görüntüsü gerçekten çok güzel..
Tabii bir de apartman izin verir mi tenteli, farklı bir balkona, o konuyu da araştırmak lazım..ve tabii fiyatlarını da..

Mesela bu cam balkonla beraber uygulanmış tente modeli..
Buranın camla kaplandığını hayal edin..
Ne kadar güzel görünüyor, değil mi?
Ben sanırım storla tente arasında gidip geliyorum..Fiyatlarını kıyaslayıp ikisi arasında bir seçim yapacağım.
Jaluzi ya da perde bana göre değil, onu farkettim.
Aranızda tente kullanan var mı? Varsa deneyimlerinizi merak ediyorum, memnun musunuz?

Temizliğinize eşlik edecek bir şarkı ile bitiriyorum!:)
Bu şarkı bana hep baharı andırıyor, klipteki Paris görüntüleri de ayrı bir güzel..:)
Kolay gelsin!
Sevgiler:)


Yorumlar

  1. Camla kaplanmış balkonlar,a temizliği ve görüntüsü düşünülürse en iyi çözüm stor yaptırmak bence,tabi karar size kalmış.
    Ahh o balkonda şimdi keyif yapmak vardı :)

    YanıtlaSil
  2. Pembe Yastık merhaba,
    Evet galiba benim seçimim de stordan yana olacak..tentelerle ilgili hiçbirşey bilmiyorum:/
    Benim balkondan bahsediyorsanız, Antalya'ya yolunuz düşerse mutlaka beklerim:)
    Bu arada az önce blogunuza göz attım biraz, hemen takibe aldım, çok zevkli bir gözünüz var!:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Benim balkonum tenteli,memnunum.Ama camli olsa ben de stor tercih ederdim.Stor güneslikler kullaniyorum cok memnunum.Dis tarafa bakan kismi,yalitimli,adini hatirlayamadim simdi.Yani sicaklarda isiyi gecirmiyor iceriye,böyle düz kumaslardan degil,anlatabilmisimdir insallah:))

    YanıtlaSil
  4. Mine selam,
    Çok teşekkür ederim yorumun için, tente konusunda kimseden ses çıkmadı çünkü, çok kararsız kalmıştım..
    Hımm bahsettiğin perdeyi bilmiyorum ama perdeciye gittiğimde sorarım, onlar biliyorlardır..
    Tekrar teşekkür ederim!
    Mutlu haftasonu olsun!:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ayşecim ben de stor diyorum.
    Balkonun ne güzel!Yastığa bayıldım.
    Öperim sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Evet stor olacak galiba Şebnemcim:)
    Çok teşekkür ederim ama eski eşyalarım bunlar, kısmet olursa bu bahar yenileyeyim diyorum, işe de perdeden başladık:)
    Yastıkların bir kısmı Ikea, bir kısmı Koçtaş..çok teşekkür ederim!
    Öpüyorum

    YanıtlaSil
  7. aahh çok güzel bir paylaşım olmuş buu :)
    perdeleri ben de sevmem hele balkondaa...
    en güzel seçimi yapacağına eminim :)
    resimlere de bayıldımmmm :)

    YanıtlaSil
  8. benim perdeden başka şansım yook galiba çünkü 1 cm kadar mesafe var perdeci geldi olmaz dedi stor şimdi tek şansım perde kalıyoooo düşünüyorum nasıl bir perde derken size rastladım düz inen perdelerde stor havası yaratır zannediyorum pile atlımadan hala araştıramadayım bakalım nasıl bişey çıkıcak ortaya :/

    YanıtlaSil
  9. @adsız selam,
    Ikea'da stor gibi dümdüz olan perdeler vardı, acaba onların montajı nasıldı..sanırım korniş üzerine..stor havası istiyorsan belki öyle birşey düşünebilirsin;)
    Benim de çok kısaymış alüminyumlu pay, keşke daha uzun olsaymış, o zaman sopalarla pencereleri açıp kapatmama gerek kalmayacakmış :( İşi yapanların iş bilmezliği işte, n'apalım..buna rağmen çok seviyorum balkonumu..
    iyi haftasonları:)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. sanırım biraz geç oldu ama firmamıza ulaşırsanız cam balkonlar için tasarladığımız perde modellerimizi sizinle paylaşabiliriz.

    YanıtlaSil
  12. perde
    cam balkon perdesi ve diğer tüm perde modelleri için sayfamızı ziyaret ediniz.

    YanıtlaSil
  13. Antalyadan ev aldik bu stor işi baya bi sorun bide cati isi izolasyonu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda yardim edebilen varsa Whatsapp dan rica ediyorum 0041766939573 simdiden tesekkur ederim saygilar

      Sil
  14. Perdemania.com.tr üzerinden cam balkonlar için özel olarak üretilmiş plice perde modellerini online olarak satın alabilir, ücretsiz olarak kumaş talep edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  15. Normal Tülden Kruvaze Tül Nasıl Yapılırdiye internet üzerinde araştırmaya başladım salonumuza güzel bir Yalancı Kruvaze Tül Perde olmuş olacak bence.. Mekanizmasız Tül Perde Yapımı sayenizde çok zor değil..

    YanıtlaSil
  16. piyasanın en iyi ve en ekonomik cam balkon perdesi UPLY perde (u-ply.com). İnternet sitesinde her cam için ayrı ayrı ölçü girebiliyor ve 12'ye kadar taksit yapabiliyorsunuz. Üstelik kargo ücretsiz. 40a yakın renk ve desen var. tavsiye

    YanıtlaSil
  17. Cam Balkonlar için harika bir alternatif ve tam bir çözüm olan,kullananın son derece memnun kaldığı UPLY perdeler her cam panel için ölçüsüne göre ayrı ayrı üretilebiliyor, montajı çok kolay ve en güzeli ışık kontrolünün sizde olması. Aşağı -Yukarı hareket kabiliyeti ile güneşin mekanınıza nereden gireceğine siz karar veriyorsunuz. Bu muhteşem alternatiflerin yanında fiyatı da gerçekten çok uygun. Mekanlarınızdaki yeni nesil çözüm için dilerseniz '' u-ply.com '' u ziyaret edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  18. Cam balkon sistemi kullanan insanların genelinde evlerinin içinin görünmesinden şikayetçidir. Özellikle şeffaf renkli cam balkon sistemi yaptıran kişilerde bu şikayet daha çok görülmektedir. Sebeplerden diğeri ise yaz aylarında maruz kalınan sıcaklık. Yoğun güneş ışınlarının balkonuna gelmesi durumunda oldukça sıcak bir hal alıyor ve adeta balkonu kullanılmaz hale getiriyor.

    Cam balkon perde modelleri şöyledir; Tül Perde , Jaluzi Perde , Stor Perde , Zebra Perde , Plise Perde şeklinde ayırabiliriz.

    YanıtlaSil
  19. Bir Perdeci sürdürülebilirliğin müşteri memnuniyetine dayalı olduğuna inanıyoruz bu yüzden yaptığımız tüm işlerde %100 müşteri memnuniyetini hedefliyoruz..

    Müşterilerimizin bizi çevrelerine önermesinden mutlu oluyoruz. Bu yüzden işimizi titizlikle ve kalite ile yapmaya özen gösteriyoruz. Bir Perde satış öncesi ve satış sonrası desteğini taahhüt etmektedir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?