Tatlı Pazartesi:)

Her ne kadar bir bölümünüzün nerede yaşadığını bilsem de, diğer okurları da hesap ederek cümleye şöyle başlamak istiyorum:

"Nerede yaşıyor ve ne durumdasınız bilmiyorum ama buralara bildiğiniz kış geldi sevgili okurlar!":)

Bu sabah dışarı çıktığımda günlük güneşlik ve sıcak olan hava, öğleye doğru bu hale dönüştü:


Şaka yapmıyorum, bu fotoğraf kışın çekilmedi, sadece 10 dakika önce çektim:/

Çok değil, bir önceki gün millet denize girerken -ben yine de Haziran olmadan suya girmem, Ege'nin suyu serin olduğundan hep Mayıs'ın geçmesini beklerdik, o zamandan kalma alışkanlık- bugün yağmur botlarımız ve trençkotlarımız yeniden piyasaya çıktı! Halbuki bahar temizliğim de yeni bitmişti, ayakkabı dolaplarına kadar düzenleyip, silip süpürmüştük heryeri...şimdi dolap tepelerinden kışlık ayakkabı indirelim diye uğraşıyoruz:/

Böyle söyleniyorum ama aslına bakarsanız pek şikayetçi değilim...çünkü burada yaz hem uzun sürüyor hem de öyle sıcak oluyor ki, bu günleri kar sayıyoruz:)

Ben de bu havaları fırsat bilerek, kışa hazırlık yapayım dedim:) 
Ve hayatımda ilk kez çilek reçeli yaptım:)


Antalya'da reçel önemli bir olay diyebilirim. Benim reçelle çok aram yoktu, Antalya'ya taşındıktan ve eşimle tanıştıktan sonra reçelle flörtlerim başladı:)

Burada patlıcandan, güle, kamkattan, portakala kadar her türlü reçel üretiliyor. Hatta Belek yolunda büyük bir reçel fabrikası bile var..Ünlü -yani burada çok ünlü ama Antalya dışında dikkat etmemiştim bak..-Yenigün reçelleri de burada üretiliyor..

Aşağıda etiketli olan kavanoz eşimin çocukken Fransa'da yediği bir reçel..
Tesadüfen Macro Center'da görünce heyecan yaptı, sonra da abonesi olduk, epey doğal sayılır, içinde çok katkı maddesi yok..

Ama ben de inat ettim, "Bonne Maman reçellerine rakip olacağım!:)" diye..işte böyle düşünürken, yapmış olduğum reçeli tattığımda, reçelden ziyade marmelat kıvamında birşey yaptığımı farkettim:))) Aslında Selim Efe için harika oldu, çünkü onun için marmelatlı ekmek yemek daha kolay, reçel her yerine akıyor:)

Evet tadı güzel olmuş ama kıvamı reçelden ziyade bildiğimiz marmelat kıvamı..bir de bana çok şekerli geldi.. Demek ki her kitaptaki reçel tarifi de çok güvenilir olmayabiliyor:/



Aranızda reçel -marmelattan bahsetmiyorum, ben onu yapabiliyorum:D- yapan var mı?
Elinde iyi bir kayısı reçeli -başka bir meyve de olabilir- tarifi olan varsa bekliyorum!

Henüz ne izleyeceğime karar vermedim ama bu yağmurda film keyfi iyi gider:)

Herkese işlerinin rast gittiği nefis bir hafta dilerim!
Sevgiler:)

Yorumlar

  1. Burada da tüm hafta yağmurlu :(

    Bu arada blogunuza nereden üye oluyoruz. Katılın butonunu göremedim de...

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Blogumda üyelik sistemini kaldırdım, sadece Facebook sayfam var, oradan yeni yazılarımı takip edebilirsiniz.

    https://www.facebook.com/Smyrnetalya?ref=hl

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Paylaştığınız fotoğraflar bana çok huzur verdi.Özellikle ilk fotoğrafı çok sevdim, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Çok mutlu oldum, zira evimin fotoğrafları..arkadaşlarım da bizim evde huzur bulduklarını söyler, demek ki internetten bile yayılıyor bu enerji..:)
    Çok teşekkür ederim!
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. çok tatlıııı yazmışsın.
    reçel bilmiyorum ama bak çok sevdiğim mutfak blogçuları var. onlara baksana.

    zeliha umut sepeti
    bir kase lezzet
    bir tutam kekik
    anne eli gibi
    allah ne verdiyse.
    :)

    YanıtlaSil
  6. deeptone günaydın:)
    teşekkür ederim!:)
    dur, dediğin bloglara bir gözatayım:))
    sevgiler:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?