Urla Enginar Festivali

Son zamanlarda Instagram blogların tahtını sallasa da, burada yeniden birşeyler karalamak çok keyifli, özlemişim..

Buralara teşrifimi neye mi borçluyum?
Aslında son zamanlarda burada anlatılacak, yazılacak çok konu var ama en büyük teşrif sebebim geçtiğimiz hafta ikincisi düzenlenen Urla Enginar Festivali..

Geçtiğimiz sene eşimle İzmir'de iken son dakika program yapıp "aaa arkadaşlar da stand açmışlar, hadi gidip onların yanında olalım"la başlayan Enginar Festivali maceramız, bu sene Atölye Arkansiyel olarak katılımımız ile devam etti:)

İlk kez görücüye çıkmanın heyecanı ve sevincini bir yana bırakırsak, festival bizim için keyifli, mutlu, kalabalık ve lezzetli olarak özetlenebilir..
Bize tüm bu duyguları yaşatan festivalin mimarı ise fotoğrafta gördüğünüz güzel Sırma Güven.
Sırma için ayrı bir yazı yazmak lazım aslında..
Arkadaşımın neler yaptığını bilseniz bana hak verirsiniz (İzmir Ekonomi Üniversitesi'ndeki Gastronomi Bölümü macerasından tutun Yeni Asır Gazetesi röportajlarına, ödüllü Fransız şefleri okul bünyesine katmasından İzmir'i Delice üyesi yaparak Dünya Gurme Kentler Birliği'nin bir parçası haline getirmesine kadar pekçok marifeti var)

İşte bu beyefendi de Michelin yıldızlı şef Joseph Viola..
Bir süredir İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde de öğrencilerle çalışmalar yapıyor, Enginar Festivali için de kendisine dünya şampiyonluğunu getiren "paté en croute"u enginar eşliğinde yorumladı. Tüm şeflerin -Rudolf Van Nunen, Wilco Van Herpen, Yunus Emre Akkor, vs.- şovlarını izleme fırsatını bulamadım ama Viola gerçekten etkileyiciydi..üstelik Türk Mutfağı'na dair övgüleri de bizlerin (daha doğrusu Fransızca bilenlerin, çünkü çeviren arkadaş o detayı atladı:/) kalbini kazandı.
Tabii ki festivalin başrol oyuncusu, her köşede karşımıza çıkan enginarlardı..
Şu çiçeklenenlerden neden eve getirip bir vazoya yerleştirmedim ki..
Urla merkezde en sevdiğim bölge Malgaca Pazarı..
 Geçtiğimiz sene mutfak şovları Malgaca Pazarı'nda yapılmıştı..Malgaca bu sene de önemli noktalardan biriydi, burada da başka etkinlikler devam etti..
Festivalde enginar dışındaki sebze/meyvelerin de satışı yapıldı.
Henüz çiçekleriyle duran tazecik kabaklar ve şeker tadındaki çilekler benim enginardan sonraki favorim oldular..
Festivaldeki yemek tedarikçileri enginarı farklı farklı yorumlamış..
Standlarda enginar reçelinden boyozuna, çayından tatlısına her türlü lezzetle karşılaşmak mümkün oldu..
Benim favorilerim Dostlar Fırını'nın enginarlı boyozu, Midyeli'nin enginarlı midye dolması ile İzmir Ekonomi Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencilerinin hazırladığı enginarlı sushi oldu...hepsi de eve dönüşte tartı üzerine çıktığımda mideye indirdiğimden zerre kadar pişmanlık duymayacağım kadar enfestiler!:)
Ve festival için desteklerini esirgemeyen Urla Belediye Başkanı Sibel Uyar..
Tesadüfün güzeli ise, bugüne dek kendisini hep araç üzerinde fotoğraflamak istemişler ama yakalayamamışlar..ben ilkmişim, şaşırdı, blogta yayınlayacağımı belirttim, izin verdi:) Araba ise eski model bir Jeep, rengi de çok tatlı bir mavi, tam benlik, çok sevdim..

Yarın size festival esnasında ilgimi çeken dekorasyon noktalarından bahsedeceğim.

Yorumlar

  1. günaydın,
    hevesle yarını bekliyorum Ayşe,
    seneye bende gidicem bende kıvamına geldim:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacım inşallah önümüzdeki sene hep birlikte oluruz..
      Öpüyorum çok

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?