Küçük balkon kabusunuz olmasın!:)

Antalya'ya geldiğim ilk sene en şaşırdığım olaylardan biri, neredeyse bir oda büyüklüğünde inşaa edilen balkonların kullanılmıyor olmasıydı:/ Sonra yazın o nemli, bunaltıcı sıcağını görünce neden balkonlarını kullanmadıklarını anlamış oldum ama şu an en güzel zamanını yaşıyor Antalya, yine balkonlar boş, anlamıyorum..

İzmir'de durum farklıdır: insanlar -abartmıyorum- neredeyse balkonda yaşarlar. Balkonda yemek yer, balkonda çay keyfi yapar, balkonda çiğdem yer, hatta bir de yan balkondaki komşuyla muhabbet ederler:)) Üstelik balkonlar Antalya'daki kadar çok büyük te değildir..

Bizde ne yazık ki dış cephesi bu kadar güzel olan binalar parmakla sayılacak kadar az...bu sebepten, önce dış cepheleri de harika görünen balkonlar göstermek istedim size..maksat içimiz açılsın:)
Farkında mısınız, balkonların hepsi küçük...tabii ki özellikle seçtim!:)
Balkonunuz küçükse üzülmeyin, herşeyin bir çaresi var...önemli olan, küçük te olsa, bulunduğunuz mekanı akıllı seçimlerle yaşanabilir ve en önemlisi keyif alınabilir bir hale getirmek..

Hiçbir şey sığmıyorsa balkonunuza bir masa, iki sandalye atın, birkaç ta çiçek..bakın nasıl keyifli bir yer haline gelecek..
Pekiii, bu kadar küçük balkonlara ne yapılabilir?
Eğer siz de Antalyalılar gibi balkonunuzda keyif yapmaktan çok ta hoşlanmıyorsanız, orayı küçük bir bahçe haline çevirebilirsiniz...emin olun, balkonu piknik tüpü, merdiven, kova gibi ıvır zıvırlarla doldurmaktan iyidir!:)
"Çiçeği de seviyorum, keyif te yapmak isterim" derseniz, o zaman bitkilerle doldurduğunuz balkonunuza sadece bir şezlong atıp, güzel havalarda içeceğiniz ve dergi/kitabınızla güzel dakikalar geçirebilirsiniz.
"Balkonumda mumluklarımı, dergilerimi, kitaplarımı, saksılarımı, biblolarımı, vs. depolayacak bir yer de olsun" derseniz, yerden kazanmak için bu tip bir raf işinizi görebilir.
Ya da dergiler/kitaplar için böyle bir ünite...çok beğendim!
Pazar kasası güzel fikirmiş, niye düşünemedim ki ben bunu?:)
Balkonda fazla yer kaplayacak saksılarınızı duvara da monte edebilirsiniz!:)
Bodrum'da arkadaşım evinin girişine bu saksılardan asıp, çiçek dikmişti, girişin harika göründüğünü söylememe gerek yok sanırım:)
Küçük balkonunuzun ebatlarına uygun oturma grubu yaptırarak kullanışlı bir alan yaratabilirsiniz.
                                      
Eğer uygun ebatlarda rattan mobilya bulursanız, hafifliği ve yıkanabilir olması sebebiyle düşünmeden alabilirsiniz..Ben hem bütçeme hem de balkonumun ebatına uygun birşey ne yazık ki hala bulamadım.
Balkon duvarınızın bir köşesine salıncak ta yaptırabilirsiniz!:)
Sizce de çok sevimli değil mi?:)
Mangal sanırım Türk kültürünün karakteristik bir özelliği:) 
Mangalı koyacak yer yok, barbekü de yapılmamış -bizde var da ne oldu? tütüyor!:/-..işte benim çok beğendiğim, harika bir çözüm!
Balkonun zemini güzel değilse, tikle kaplatabilir -yapı marketlerden kare parçalar şeklinde ihtiyacınız kadar almanız da mümkün-ya da kilimlerle kötü görünen zemini bir anda güzelleştirebilirsiniz.

Durum bir Fransız balkona sahip olacak kadar vahim mi? Hiç sıkmayın canınızı, bu tip bir düzenleme yaparak, orayı bile çiçek gibi gösterebilirsiniz!;)
Son paylaşacağım balkon pek te küçük sayılmaz..hatta fazlasıyla büyük diyebilirim!:)
Ama çok ta gerçekçi olmamıza gerek yok, biraz da hayal kuracak birşeyler görmekte fayda var;)
Hımmm, son olarak, spor çıkışı hamamdakini bile kullanmadığımı düşünürsek, ben sanırım jakuziyi tercih etmezdim:) 
Hepimize nefis bir haftasonu olsun!
Sevgiler:)

Yorumlar

  1. Ayşecim, çok yaşa e mi. İçim açıldı yahu. Bizim balkonumuz da kare ve yeterince büyük. Adana'da balkonda oturulur, yemek yenir, çay içilir, mangal yapılır, cumartesi geceleri geç saatlere kadar oturulur, misafirler balkonda ağırlanır, ve hatta gece yatılır :-) Hazirandan neredeyse Ekim sonuna dek balkonlarımız dolar, taşar. Geçen yıl ramazan ayında haftasonları sahura dek balkonda yaşadım, eve getirdiğim işlerimi yapabilmek icin bir köşeye çalışma düzeni kurdum. Bu hafta içi bir akşam balkon sezonunu açıcam, misafirlerimi ağırladıktan sonra fotoğraflarıni çeker paylaşırım :-)

    YanıtlaSil
  2. Selam, kilimli balkonları çok özlediğimi farkettim. Ama senin balkonlarında hepsi birbirinden güzel.
    Ah balkonları ardiye yapmaktan biir vazgeçsek, o ne öyle ıvır zıvır, toz içinde kalıyor sonra da.

    YanıtlaSil
  3. Mis gibi manzaralar, içim açıldı, sağolasın Ayşecim.
    Adana'da da balkonlar genelde büyük, özellikle yeni binalarda. Bizde de bu haftasonu balkon sezonu açılıyor.
    Mayıs'tan Eylül sonuna dek balkonda yaşıyoruz Adanalılar olarak, bir de damlarda tabii :-) Yazın gelen misafirlerimiz de direkt balkona geçiyor :-) Şu anda oturduğumuz evde salondan boydan boya cam kapı ile kare ve büyükçe bir balkona çıkıyoruz. Aynı zamanda mutfakla birleşik, amerikan mutfak tarzındaki oturma odasından da aynı balkona çıkılıyor. Yazın balkondan transit yaparak odadan odaya geçmeye, haftasonları Cumartesileri geceyarısına dek balkonda oturmaya bayılıyorum. Hele ramazanda. Sahura dek oturuyor insanlar, özellikle haftasonları. Mangal yapılır, yemek yenir, çay içilir, hatta uyunur! Bu yaz tam hakkını vermeliyim bu balkonun, Eylülden itibaren burada değilim çünkü :-(
    :-)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim, ben de bunları paylaşırken büyük keyif alıyorum!:)
    Ah ne güzel yaaa, biz temmuz/ağustos çok balkonda olamıyoruz ne yazık ki, aşırı nem ve sıcaktan dolayı...ama belki bu hafta takılacak olan perdeler işimi görür...bakalım:)
    Hımmm, anladığım kadarıyla Ankara'ya göç kesinleşti..o zaman bu yaz çiçeklerle süsleyip, kesinlikle hakkını ver balkonunun, hatta yaşa or'da!:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Balkonların hepsi birbirinden harika :) Balkon seven biri olarak benimde balkonum küçük ama ondan ziyade binalar birbirine çok yakın olduğu için pek kullanamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet dar sokaklar pek sıkıntı..hele de bizim gibi meraklı toplumlarda..
      Ama siz de karşı taraftaki komşunuz balkonda değilken tadını çıkarabilirsiniz:)
      Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?