Suzani

Sanırım turizm geçmişimle ilgisi olsa gerek, ikat desenden, el dokuma halılara, çinilerden suzanilere, etnik desenli tüm ürünleri çok seviyorum.
Önceden size iki bölüm halinde el dokuması Türk halılarından bahsetmiştim..(burada ve burada bulabilirsiniz.)

Bugün de size kısaca suzanilerden bahsetmek istiyorum.
Geçenlerde Kaleiçi'nde bir arkadaşımızın dükkanına uğradığımızda nefis suzani örtüler gördüm.
O anda okurlarımızdan Güzel Şeyler Rehberi aklıma düştü, çünkü laf arasında geçen suzani kelimesinin ne anlama geldiğini sormuştu..ben de hem Rehber için, hem kendi gözümü şenlendirmek, hem de sizlere fikir olması açısından bir post hazırlamak istedim.
Suzani başta Özbekistan olmak üzere, Orta Asya'da kadınların pamuklu kumaş üzerine ipek ipliklerle işledikleri el işi diyebiliriz.
Masa örtüsünden yastığa, yatak örtüsünden koltuk şalına kadar suzani çeşitleri ülkemizde de bolca mevcut..
Suzaniler üzerilerindeki el emeğiyle olduğu kadar, renkleriyle de insanı kendine hayran bırakıyor.
Renklerin güzelliği..
Neyse ki Dailymotion'ı kapatmamışlar, şu aralar çok sevdiğim bir şarkıyla kaçayım buralardan:)
Sevgiler

Cris Cab feat. Pharrell - Liar Liar (Official... paylaşan: RnbFlavaDotCom

Yorumlar

  1. Suzani... Şiirsel çok. Eşya insan arasındaki ilişki eşyanın ismi ile çok ilintili. Ayşe bak ben bu "Suzani" den bir eşya edineceğim. Bana İstanbul'da bir koordinat ver:))) Mağaza ismi söyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehber selam,
      İlk aklıma gelen yer Kapalıçarşı. Orada çok yüksek ihtimalle bulursun. Antalya Havalimanı'nda Erol Kumaşçılık'ın ürünleri satılıyor, ben de oradan masa örtüsü almıştım, çeşit çeşit suzaniler vardı..firma İstanbul merkezli, belki mağazaları İMÇ'de olabilir.
      Antalya'da oturanların işi de kolay, Kaleiçi'nde etnik tekstiller satan dükkanlar bolca mevcut.
      Sevgiler

      Sil
  2. İMÇ'ye gittiğimde baksaymışım keşke. Neyse yavaştan kapalı çarşı hevesim başlıyor zaten bakarım ordan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de İstanbul'a bu kez geldiğimde bir Kapalıçarşı turu yapmayı çok istiyorum..bakalım, kısmet..

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?