Goblen Sanatı

Geçen Aralık ayında, Prag'ta birşey dikkatimi çekmişti: kentin pekçok yerinde goblen valizler satılıyordu. O kadar şirinlerdi ki, kaliteli olduklarını bilsem, yeni bir valizle dönebilirdim oradan ama hiç te kaliteli değillerdi.

Üzerinden bir sene bile geçmedi, bu kez goblenler karşıma D&G defilesinde çıktı; goblen tekniğiyle harika çantalar yapmışlar bu sezon, hatta burada da paylaşmıştım..işte bu güzellikler..
Her ne kadar henüz buralara kış uğramamış olsa da -şöyle söyleyeyim, bugün Antalya 31 derece ve insanlar hala denize giriyorlar:-))- mağazaların kış kıyafetleri ile bezenmiş vitrinleri bizim aklımıza çoktan kış fikrini soktu bile..

Ben de bu havaya girmiş biri olarak, bilhassa kış akşamları için kendime bir uğraş buldum sanırım: goblen işlemek!

Goblen 17.YY gibi Fransa'da ortaya çıkıyor. Sarayın ihtişamlı dekorasyonunu oluşturmak amaçlı keşfedilen goblen, adını da bu işleme için imalathane kuran ailenin soyadından alıyor. Ülkemize ise batılı diplomatlar ve azınlıklar kanalıyla geliyor.

Tabii ki kağıt üzerinden sembollere bakarak goblen işlemeyeceğim! El işi konusunda benim kadar beceriksiz birini ancak üzerinde renkli baskısı hazır olan goblenler paklar!:-) Acemilerin öncelikle çiçek desenleriyle başlamaları uygun olurmuş, zira yaptığımız hatalar çiçek desenlerinde kayboluyor, pek görünmüyormuş:-) Çiçek desenlerine bayılan biri olarak, bu noktada acemi olmak çok hoşuma gitti:-))

Bunlar da beğendiğim bazı goblen modelleri..
Aranızda benim gibi bu işe heves eden varsa, belki bu video işine yarayabilir..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?