Bu İlkbahar/Yaz neler giyeceğiz?

Moda konusunda her ne kadar "zamansız parçalar" almaktan yana olsam da, modayı takip etmeyi seviyorum.
Bildiğiniz gibi, geçtiğimiz haftalarda moda haftaları da start aldı; Paris Moda Haftası yine görkemli, yine güzeldi..dünyaca ünlü tasarımcılar 2013 İlkbahar/Yaz koleksiyonlarını tanıttılar.

Her ne kadar pekçok markanın ilkbahar/yaz koleksiyonu henüz vitrinlerde yer almamış olsa da, bu moda haftaları sayesinde nelerin moda olacağını, mağazalarda nelerle karşılaşacağımızı biliyoruz aslında..

Eğer gardrobunuzu yenilemeyi düşünüyor ya da birkaç değişik parça katarak trendlere uygun giyinmek istiyorsanız, aşağıda sayacağım parçalardan edinmeniz yeterli ;)

1. Çizgili kıyafetler:
Oldum olası çizgili her türlü kıyafete bayılıyorum, gardrobumda bilhassa çizgili bir kazak ya da tişört genelde her sene bulunur. Özellikle "marin/denizci" diye tabir edilen, lacivert/beyaz çizgili kıyafetleri çok seviyorum ve şansa bakın ki bu bahar ve yaz aylarında sık sık karşımıza çıkacak :) Edinin! :)
Aşağıdaki görseller Marc Jacobs ve Michael Kors'a ait ancak emin olun hemen hemen tüm markalarda bu tip tasarımlar görebileceğiz :)




2. Kalem etekler
Kalem etek giyip kötü görünmek imkansız gibi birşey...her ne kadar bu sezonda moda gibi gösterilse de, kalem etek bence "zamansız parça"lardan...iyi bir kalem eteğe yatırım yaparsanız asla pişman olmazsınız, yıllarca giyilebilecek gardrop demirbaşlarından...ister düz, ister desenli, canlı ya da pastel tonlarda..hiç farketmez, kalem etek olsun, yeter :)




3.Fırfırlar 
Benim fırfırlarla aram çok iyi değil, bilhassa iri dalga şeklindeki fırfırlarla...Fırfırların hem çocuksu olduğunu, hem de kilo kattığını düşünüyorum:) Fırfır sevenlere müjde, bu sene yaka kısımlarında, eteklerde, kol manşetlerinde fırfırlar var..Her ne kadar pek hazetmesem de, Gucci'nin fırfırlı modelleri gerçekten göz alıcı..




4. Yaşasın 90'lar!
90'lı yıllarda giydiğim kıyafetlere bakıyorum da, hepsi birbirinden rezalet :) Gerçi rezalet sözkonusuysa, 80'li yılları hiçbir dönemin geçemeyeceğini düşünüyorum!:)) 90'lı yıllarda üzerimizden çıkarmadığımız bol jeanler, yüksek bel pantalonlar, baskılı tişörtler yeniden moda!




5. Şifonlar, organzeler
Yeni sezonda bol bol içiniz görünecek!:) Şaka bir yana, yeni sezon için modacılar bol bol şifon ve organze kumaş kullanmayı tercih etmiş..





6.Siyah/Beyaz
Sanırım bu en zorlanmayacağımız trend!:) Öyle ya da böyle, hepimizin dolabında mutlaka siyah/beyaz birşeyler mevcut. Marc Jacobs damaları tercih ederken, Jil Sander iki rengi karıştırmış, Michael Kors renk blokları şeklinde siyah ve beyazı biraraya getirmiş..Yani ister siyah bir kıyafetinizi beyaz birşeylerle kombinleyin, isterseniz grafik desenli siyah/beyaz bir elbise giyin, tercih size kalmış..Tek kural, siyah/beyaz olması!




7.Deri
Deri ceketleri çok seviyorum, bilhassa taba renkli olanları..ancak sanırım ben de -pekçok kıyafetimle daha kolay kombin edebilmek için- önümüzdeki kış için siyah bir deri ceket edineceğim. Bir de deri denince akla sonbahar/kış gelir..ancak modacılar son yıllarda her türlü tabu ve klişeyi yıktıkları gibi, ilkbahar/yaz sezonunda da bize deri kıyafetler sunuyorlar..Benim tercihim olur mu? 40 derecelik Antalya'da çiçekli tiril tiril elbiselerimden vazgeçeceğimi hiç sanmıyorum!:))




8.Pantalon/Ceket ikilisi
İşte modası asla geçmeyecek "zamansız" trendlerden biri daha..ceket/pantalon ikilisinin modası asla geçmiyor. Ben açıkçası çok tercih etmem, etekli döpiyes takımlara da pek bayılmam ancak bilhassa ofise şık giyinilmesi gereken bir işiniz varsa, bu takımların cankurtaran olduğu da bir gerçek.




9.Kısa topuklu ayakkabılar
Modacılar yıllarca bizleri incecik, yüksek topuklara mahkum ettiler; hatta öyle ki, kadın milleti topuksuz sokağa çıktığında kendini bastıbacak, çirkin, rüküş hissetti (bence hala da öyle:))..şimdi moda dünyası kadınlara özür niteliğinde, ayaklarımızın rahatı için "kısa topuklu ayakkabılar" tasarladılar:) Bence güzel mi? Zaten incecik topuklarla da yürümeyi beceremiyordum, yine dolgu topuklarımı ve düz sandaletlerimi tercih ederim!:)





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?