Halı mevzusuna devam

Halı sözkonusu olduğunda el dokuma halılardan vazgeçemediğimi anlatmıştım, hatta bu kültür üzerine uzun uzadıya bir yazı dizisi  de hazırlamıştım...bu benim tercihim..ancak son zamanlarda o kadar güzel makine halıları var ki, bunları tercih edenleri anlayabiliyorum :)

Çevremde çok kullanan var, saygı duyarım ama bu yazıda "shaggy" halılardan pek bahsetmeyeceğim, zira
fazlaca kırıntı barındırdığı ve temizliğini zor bulduğum için benim tercih sebebim olmadı hiçbir zaman..Ben size bugün hem modern, hem klasik, hem country, hem endüstriyel, hem eklektik..aklınıza ne tarz gelirse pekçoğuna uydurabileceğiniz, size ilham olabilecek "shaggy"lerden biraz daha değişik halı örnekleri göstermek istiyorum..

Ama bir konuda sizi unutmadım: görselleri araştırırken o kadar çılgın renklerde halılar beğendim ki, krem/kahverengi/siyah renklere alışmış bir millet olarak "Ayşe bunlar ne ya, ner'de kullanacağız kızım biz bunları?" diyerek bana söylenmemeniz için, daha makul renklerde birşeyler bulmaya çalıştım :)

Bu arada şu renk konusuna da açıklık getirmek istiyorum: genellikle fazla kir tutmasın diye hep koyu renk halıları tercih eder, açık renklerden kaçınırız. Size mutfakta açık renk halı kullanın demiyorum ama kapıda ayakkabı çıkarma kültürü olan bir toplumda yaşıyorsak, bence istediğiniz renkte halı kullanabilirsiniz:)

Lütfen halı konusunda fazla tutucu olmayın, sadece hayalgücünüzü serbest bırakın ve beğendiğiniz model ve renklere yönelin..tek yapmanız gereken bu..

Önce tabii ki mavi/lacivert/beyazla başlayacağım:) Öncelikle ana kural: düz desen mobilyalarla desenli halılar, desenli mobilyalarla düz renk halılar daha hoş durur..Şimdi bu mavi/beyaz/lacivertleri düz kırmızı, fuşya, mavi, lacivert, beyaz koltuklarla hayal edin..duvarlar da bembeyaz olsun..ne kadar ferah ve içaçıcı bir mekan oldu, değil mi?:)
Yazlık evler için ideal..
Aynı şekilde bu da öyle..ancak doğalgazı olan ya da sağlam bir ısıtma sistemine sahip evlerde yaz/kış kullanılabilir..
Bu benim olsunnnnnn! Ba-yıl-dım!:)
Hem duvarların, hem zeminin tek düze olduğu bir girişte bu halı patlar! :) Renksiz, sıkıcı girişinize renk getirmek için bu tip bir model ideal..
Bu halının renklerini ve desenini sevdim..Kahverengi ve krem rengi kanape/koltuk modellerini sıkça beğenen bir millet olarak, bu model çoğumuzun evine uyar..bir de kanapelere sarı/gri tonlarında yastık koyduk mu, işlem tamamdır:)
Bu halı o kadar düz/desenli arasında ki, bence desenli koltuklarla bile kullanabilirsiniz, göz yormaz..
Bu halı gerçekten tablo gibi...Düz renk koltuk ve kanapelerle kullanmakta fayda var..
Yine gidip renkli olana takıldım, kaldım..bayıldım buna..kırmızı, lacivert, beyaz, krem, açık mavi..neredeyse her renk düz kanape ve koltukla uyar, ortamı renklendirir :)
Son zamanlarda bu halı modelinden sıkça görmeye başladım, bizim mahallemizdeki halıcıda da türlü renkleri var..
Coco denilen bu halıları da çok beğeniyorum..hem desenli mobilyalarla da rahatlıkla biraraya getirebilirsiniz. Bu halıların daha küçük ebatlarını balkonda kullanabilirsiniz, çok hoş duruyorlar..aslında bu ayrı bir yazı konusu, kullanma alanı fazla olan bu halıyı sizlere fikir vermesi açısından görselleriyle birlikte sunmalı..üstelik kesinlikle kir de tutmuyor!:)
Hep yeşille mavi arasında kalırım..kıyafet konusunda da böyle..yeşile bayılırım ama bir türlü kendime yakıştıramam:) Bu halının rengi de, deseni de çok güzel..

Çokkk değişikkk! İster banyoda, ister çocuk odasında, ister mutfakta...hatta pop/art bir eviniz varsa salonda!:)
Çok desenli mobilyalarla karmaşaya yol açabilir, dikkat!:)
Bu halı hemen hemen her tür dekorasyona gidecek türden..renk ne olursa olsun yakışır..
Bu halının da çok hijyenik olacağını düşünmüyorum ama her türlü mobilyaya uyacağı kesin..
Beyaz/krem/bej/kahve/lacivert/mavi/yeşil..her renkten düz kanapelerle harika durur!:) çok sevimli..
 Bu kırmızı/beyaz halı çok göz alıcı..
"Aman Ayşe, bu ne, paspas mı sereceğiz salona?" dediğinizi duyar gibiyim...hayırrr, bu bir paspas değil, halı!:) Ve kesinlikle çok sevimli!:)
Bu halıları düz desenlerle kullanın yeter..yastık rengi konusunda özgürsünüz!:)

Yorumlar

  1. hepsi birbirinden zevkli seçimler ayşecim,ellerine sağlık.
    ben en çok , kocaman dantel gibi duran beyaz yazlık halıyı ilginç buldum , yazlık için nefissssmiş,bayıldım.. kocaman bir tığla yapılmış gibi ve çok zarif,orjinal duruyor :)
    shaggy konusunda kesinlikle haklısın, hiç almadım kullanmadım niyetim de olmadı , bu modayı kim çıkardı anlamıyorum, hem mikrop yuvası hem hiç kullanışlı değil. halının sık dokunmuşu,ince ilmeklisi makbuldur bir kere..
    şu japon minyatür resimlerindeki gibi kuşlu olan halıyla rengarenk geometrik desenli olanlar da çok güzel görünüyor.
    bir de halıda dikkat edilecek özelliklerden, kir tutmaz fonksiyon ve renkte olmasının da avantaj olduğunu ekleyeyim özellikle çocuklu aileler için önemli bir detay bu :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sağolasın Şebnemcim, beğendiyseniz ve size fikir verecekse ne ala..çok sevindim.
    Evet ben de o halıyı çok beğendim, yazlık yerlerde nefis durur..
    Evet halının rengini seçerken eğer çocuk varsa tercih değişebiliyor, bunu atlamışım (bizde çok açık renk halı olmadığı için:)), iyi oldu eklediğin :)
    Teşekkür ederim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. merhabalar,

    ilk iki resimdeki tarzda halıları nereden bulabilirim acaba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,
      ilk fotoğraftaki halıya benzer Mudo'da örnekler var..Yargıcı ve Boyner'de de bu tarzda kilimler görmüştüm. YArgıcı bu sene bu renklerde kilimler yaptı.
      İkinci fotoğrafın neredeyse aynısı Ikea'nın Stockholm serisinde mevcut.
      Linki de burada: http://www.ikea.com.tr/urundetay/10229035/stockholm_hali.aspx

      Sevgiler

      Sil
  4. Size koltuk takıminin fotosunu yollasam acaba bana hali konusunda fikir verebilir misiniz

    YanıtlaSil
  5. Size koltuk takıminin fotosunu yollasam acaba bana hali konusunda fikir verebilir misiniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?