Pötikare yazılır, pitikare okunur

Tıpkı "şimentabla/şömentabla" gibi (aslı şömen dö tabl'dır), çocukluğum boyunca "pötikare"yi "pitikare" sanarak büyüdüm...ta ki, Fransızca eğitim almaya başlayıncaya kadar :) Sonra büyüdükçe çevremde hala "pitikare"cilerin çokça olduğunu farkettim, içim rahatladı, sırf bana has bir hata değilmiş diye..:)

"Petit carré" kelimesi kelimesine "küçük kare" den geliyor...ve evet, pekçok kelime gibi, pötikare de Fransızca'dan gelmiş dilimize..

Bu yazı nereden çıktı, önce ondan bahsedeyim: birkaç aydır pötikare bir masa örtüsü bakıyorum, ama kafamdaki gibi birşey bulamadım. Annemle çarşıya inip, kumaş alıp kendimiz dikmeye karar verdik ama son dakika gelişmeleri sebebiyle annem yeniden uzunca bir süreliğine -herhalde bir ayı bulur dönmesi- İzmir'e gidiyor...dolayısıyla benim pötikare masa örtüsü hayalim şimdilik rafa kalktı.

Artık bu algıda seçicilik midir, nedir bilmiyorum ama sanki evren benim pötikare mesajımı almış gibi, devamlı karşıma pötikareli birşeyler çıkarıyor, ben de hepsine ayıla bayıla bakıyorum :) Aslında oldum olası pötikareyi hem sıcak hem de sevimli bulmuşumdur ama en çok karşıma çıktığı zamanlar bu zamanlar..

Eğer bir sıralama sözkonusu olursa, pötikare desenler toile de jouy ve çiçeklerden sonra üçüncülük koltuğuna rahatlıkla oturur sanırım :) Bu deseni en çok ta mavi/beyaz ya da kırmızı/beyaz şeklinde seviyorum ve en fazla mutfağa yakıştığını düşünüyorum :)

Bir kıyafete, ortama, vs. "sevimlilik" katmak istiyorsanız, pötikare desenler bu etki için biçilmiş kaftan...ve tabii ki en çok ta "country" tarza yakıştığını söylememe gerek yok sanırım :)







Bu masa örtüsü benim olsa...:)




Geçenlerde yatak araştırması yaparken karşıma sıklıkla çıkan İsveçli "Hastens" firmasının yatakları..Sırf pötikareleri için bile diğer markalara tercih edilir :)


Bu perdeler mavi/beyaz da harika dururdu...ama bu hali bile çok sevimli.."bile" diyorum, zira dekorasyonda siyah rengi pek sevmiyorum..






Zemin olarak kareler gerçekten çok şık duruyor..



Bu koltuğa bayıldım! Yazlık bir evim olsa böyle bir koltuğu oraya çok yakıştırırdım..



Bu ayakkabılardan gören olursa haber versin, çok sevdimmmm!:)


Bu sene Louis Vuitton'un ilkbahar/yaz koleksiyonu sayesinde kıyafetlerde sık sık pötikare ile karşılaşacağız:)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?