Balkonumdan yaz akşamı manzaraları

Verdiğim sözleri hep tutmuşumdur ama bu sefer çok istisna durumlar oldu biliyorsunuz..
Önce Gezi olayları patlak verdi -hem de tam balkon mobilyalarımı yerleştirdiğim gün- sonrasında uzun süre kendimize gelemedik. Ardından bir misafir ve seyahat silsilesi yaşandı, o da geçti.

Tam herşey yoluna girdi, bana mesaj ve mail yoluyla ulaşan okurlara balkonumu paylaşma müjdesini verecektim, bu sefer de dün bahsettiğim etkinlik oldu, beni çok etkiledi, yazmasam olmazdı..

Ama işte söz verdiğim gibi, balkonumun yenilenen hali karşınızda!:)
Şimdiii, ner'den başlasam..
Bizim balkonun eski halini hatırlarsınız..
O zaman özellikle değiştirmek istemedim, çünkü yazın bir bölümünü geçirmiştik ama henüz kış vardı ve balkonu nasıl kullanacağımızı görmek istedim.

Farkettik ki, biz yemekten ziyade balkonu muhabbet, okuma saatleri, benim yazma zamanlarım ve bilhassa keyif için kullanıyoruz, masayı kaldırmaya karar verdik. Çünkü saatlerce sandalye tepesinde oturup keyif yapmak ya da kitap okumak imkansız..
Ve bu doğrultuda birşeyler bakmaya başladık.

İlk hedefim rattan takımlar oldu ama bulduğumuz modeller fazlasıyla hacimli oldukları için çok yer kaplayacağını gördük. Sonra L kanapelere yöneldik ama kullanan arkadaşların tren halinde oturmaktan sıkılmaları sebebiyle daha bağımsız birşeylere yöneldik. Tabii balkon ebatlarına göre L koltuk bulmak ta o kadar kolay değil..

Sonra balkonumuzun camla kaplı olduğu aklımıza geldi: yani bu balkon ne rüzgardan, ne yağmurdan, ne de güneşten -perdeler sayesinde tabii!:)- etkilenmediğinden rattanda ısrar etmemizin bir anlamı olmadığını farkettik. 

Ve kısa süren bir araştırma esnasında Bauhaus mağazasında bu takımı gördüm, üstelik rattan takımların neredeyse 1/3 fiyatı kadardı. Gördüğüm an sevdim ve hiç düşünmeden satın aldım.

Şansımıza, Antalya'da havaların hala normal seyirde gitmesi sebebiyle zamanımın çoğunu burada geçirdiğimi söyleyebilirim..

İşte bizim balkondan bir yaz akşamı..
Burası benim aynı zamanda yazılarımı yazdığım, size seslendiğim köşe:) Runner Tepe Home eski sezon. Mumluk Paşabahçe eski sezon.
Yastıkların neredeyse hepsi eski sezon (Boyner, Koçtaş, Ikea) sadece St.Malo yazan yastık English Home'un yeni sezonundan. St. Malo Fransa'da en merak ettiğim kasabalardan biri, Bodrum gibi bir yer, bu yastığı alarak aklımca "secret"yapıp çağırıyorum işte:))
Kırmızı sehpalar Paşabahçe yeni sezon. Bu sehpaların siyah, beyaz, mavi gibi değişik renkleri de var.
Balıklı tabaklar Boyner yeni sezon.
Kadeh eşimin çocukluğundan kalma, kayınvalidemin hediyesi.
Mumluklardan kırmızı olan Ikea, diğeri annemin eski bir hediyesi.
Sürahi/vazo Paşabahçe eski sezon. Paşabahçe'de her sezon farklı model ve renklerde sürahiler bulmak mümkün..
Perde sorunsalımızı hatırlarsınız..
Sonunda oy birliği ile stora karar verdik ama bizim camların üzerindeki dışarıda kalan, kapanmayan kapaklar yüzünden bir camın storları biraz ayrık oldu. Önce içime sinmedi ama akşam olduğunda balkonun hamam seviyesinde olmadığını, storların bu halde bile ciddi şekilde balkonu güneşten koruduğunu görünce bu sorunu da boşverdim. Sadece açılan pencereleri kapatırken bir sopa yardımıyla perdeyi yukarıda tutmak zorunda kalıyorum:/
Yani buradan çıkan sonuç: cam balkon yaptırırken, yukarıdaki doğrama kısmı biraz yüksek tutun ve o kapakların olmamasını sağlayın (ben de perdeciden öğrendim, mümkünmüş)
Bu da perdelerin diğer kısmı, bu köşede sorun yok.
Buradaki çiçekler yaşanan talihsizliklere göre yer değiştirebiliyor..
Mesela önceki haftalarda güzel bir begonya, mis kokan bir fesleğen ve harika çiçek açan açelyalarım vardı..
Saksılar Koçtaş ve Bauhaus'dan, kurdelalı galvaniz saksı internetten (ben onun içine mumlarımı dolduruyorum), balıklı rüzgar çanı Boyner eski sezon.
Ama ne yazık ki hem begonyamı hem de fesleğenlerimi böcek sardı, atmak zorunda kaldım:(
Şimdi açelya yoluna çiçeksiz devam ediyor, sabırla çiçek vermesini bekliyorum, yanına arkadaş olarak bodur begonvil ve pentas (beşiz çiçeği) katıldı.
Duvardaki nazarlıklı hayat ağacı ailemin hediyesi.
Cam mumluk Boyner eski sezon, pembe mumluk Koçtaş yeni sezon, inanılmaz kullanışlı! Pembe dışında yeşil rengi de mevcut..
Ramazan ayının hikmeti midir nedir, havalar böyle mucizevi şekilde nemsiz geçtiği müddetçe daha çok yaz akşamı keyfi yapacağız gibi geliyor bu balkonda:)
Hepimize kavgasız, satırsız, huzur ve hoşgörü dolu bir Ramazan ayı olsun..
Sevgiler

Yorumlar

  1. Balkon olmuş Smyrneciğim (çehov etkisi:))
    Ben yine yer karolarına hastayım!

    YanıtlaSil
  2. İşte böyle güzel evleri, güzel balkonları gözüm acıyana kadar detay detay incelemeyi çok seviyorum..Harika ve çok keyifli bir yer olmuş..Ama bana sanki sıcak Antalya gecelerinden daha çok yağmurun şakır şakır yağdığı bahar akşamları daha bir keyifli olurmuş gibi geldi buradan..SEvgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Rehber selam:)
    Merci efendim:)

    YanıtlaSil
  4. Ayşegül selam,
    Evettt, ben de aynı düşünüyorum! Bilhassa kışın gündüzleri harika oluyor burası, buraya kış için halı/battaniye takviyesi yapmayı planlıyorum:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok hoş olmuş Ayşeciğim, güzel günlerde kullanın, ailece tadını çıkarın :-)
    Merakla bekliyordum. Mobilyaların sadeliği ve kibarlığı sayesinde yerlerin güzelliği de ortaya çıkmış, kırmızı sehpalar yine yerlerin rengiyle nefis bir zıtlık oluşturmuş. Güzel yazıların için ilham aldığın bir yer olsun! Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Betülll merhabaa:)
    Çok teşekkür ederim, var ol..
    Yastıklar ve yerler fazlasıyla desenli olduğu için bari mobilyalar biraz sade olsun dedik:))) ama fazla desen göz çıkarmaz, seviyorum ben, her an yine ezber bozacak, olmaz dedirtecek şeyler yapabilirim:)))
    Huzur dolu bir Ramazan olsun, sevgiler

    YanıtlaSil
  7. süper seçimler yapmışsın..
    çok şık modern ve kullanışlı
    hattaa belki biraz abartıcam amaa sanki dergi fotoğrafı gibi olmuş..

    tam benlik yani zevkine bayıldım :)

    YanıtlaSil
  8. Aslı selam,
    Dergi fotoğrafı mı:)) keşke o kadar güzel fotoğraf çekebilsem..fotoğraf makinesi kullanmayı bilmiyorum, bunları telefonla çektim:))
    Çok teşekkür ederim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. mütevazilik yapıyorsunnn :)
    ben önceki halini gördüm bu balkonun.. gerçi o turunculu halini de sevmiştim hatırlıyorsan ama bu haline de bayıldımmm :)

    YanıtlaSil
  10. günaydın Aslı:)
    çok teşekkür ederim..
    günün güzel geçsin..

    YanıtlaSil
  11. teşekkürler senin de öyleee :)

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuş ayşecim.benimde beğendiğim bi takım pratikerde de var böyle bişey.ben iki sedir yaptırdım beğenemdim geri verdim malesef.
    bakınıyorum seneye bıraktım artık durumu.
    ama senin ki muhteşem ötesi olmuş.güle güle kullan canım.storlarda ki sopa belası bende de var ve ben eylülden beri kullanıp camı açamamıştım geçen gün sopayla açınca pek mutlu oldum.sen neyse erken fark etmişsin.

    YanıtlaSil
  13. kadisim selam,
    çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim.
    ben de önce mobilyacıya birşey yaptırmayı düşündüm ama hem L kanapede rahat edemeyeceğime karar verdim hem de mobilyacıda astarı yüzünden pahalıya geldi, bu tip takımlar yapı marketlerde çok daha uygun fiyata var, özel yaptırmaya değmez.
    stordaki sopa belasından bilhassa bahsettim, yeni cam balkon yaptıracak olanlar aynı hataya üşmesinler diye, çünkü bizi uyaran hiç kimse olmamıştı yapılırken.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. çok keyifli bir balkon :)) bizde ki bu kadar kocaman değil maalesef :) bu arada bu gün bloğunuzu bol bol okuyup keyfime keyif katacağım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazel selam,
      Hoşgeldin:)
      Teşekkür ederim, beğenmene sevindim!:) Bu ara kış moduna girdik, kilimler, yün yastıklar, battaniyeler falan…tam kış bahçesi gibi oldu, yakın zamanda yayınlayacağım:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?