Aydınla(t)ma Çağı :)

Evi kullanmaya devam ettikçe, ihtiyaçlar kullanım durumuna göre belirmeye başladı; dolayısıyla ben de yavaştan ihtiyaç listemi belirlemeye başladım...listenin başında olanlardan biri de aydınlatma mevzusu..

Şöyle ki, benim evin tadilat sürecini blogun ilk zamanlarındaki yazılardan hatırlarsınız..Aslında tavan aydınlatmalarını, hatta aplikleri tamamen hallettim..ancak sorun şu ki, ben tavan aydınlatmasından hiç hoşlanmıyorum diyebilirim, genellikle lokal aydınlatmayı tercih ediyorum; bu yüzden de ihtiyaç gördüğüm bölgelere birkaç abajur seçmem yeterli olacak..bir de yemek masasının olduğu bölüme ekstra bir aydınlatma düşünüyorum, o işi de lambaderle çözmek gibi bir niyetim var..

Aramızda benim gibi aydınlatma işine takan birileri vardır diye, yardımcı olmak adına bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Peki aydınlatma seçerken nelere dikkat etmeli?
Öncelikle kesinlikle tarza göre seçimler yapmak önemli...Yani klasik mobilyalarla dolu bir evde modern avizeler sırıtabilir...
Sonra, ihtiyaca göre hareket etmekte fayda var...yani salon gibi geniş bir mekana tek bir aydınlatma yetmeyeceği gibi, ufacık bir odaya sadece bir abajur ya da ufak bir avize yetebilir. ..
Her akşam kitap okuma alışkanlığı olan birinin kanape/koltuk yanında kullanacağı bir abajur gözünü yormadan kitap okumasına yardımcı olacaktır.
Banyo aydınlatması yansıma yapmayacak ve gözü almayacak şekilde konumlandırılmalıdır.
Çocuk odalarında tavan lambası dışında ayrıca bir abajur olmasında kesinlikle fayda var. Bu sayede gece çocuğunuza gözünü yormadan masal okuyabilir, gece onu rahatsız etmeden açılan üzerini örtebilirsiniz:)

Bir de ışık konusu var tabii...mesela mutfak en çok ışığa ihtiyaç duyulan bölgedir, hem tavan aydınlatması, hem de dolap altlarına yapılan aydınlatmalardan kullanmakta fayda var...ancak yatak odası gibi az ışığa ihtiyaç olan bölgelerde sadece abajur ve aplik te işinizi görebilir. Yine bahçe, balkon gibi bölgelerde loş ışık seçmekte fayda var..Salonda ise ayarlanabilir ışık seçmekte fayda var, mesela tavan aydınlatmanızı ayarlanabilir yaptırabileceğiniz gibi, lambader, abajur ve aplikler yardımıyla da istediğiniz ışığı elde etmeniz mümkün.

Bunlar da beğendiğim bazı aydınlatma örnekleri..
Bu arada modern sevenleri daha fazla kızdırmamak adına, birkaç modern aydınlatma örneğine de yer vermek istedim:)

Bu benim en sıcak bulduğum görüntü..kendimi evimde gibi hissettim:) Zira diğer bölüme de bakarsak, aydınlatma açısından bizim evi andırıyor:)


Böyle geniş antrelerde hem tavan aydınlatma, hem aplik kullanmak yerinde olur..Ama sanki masa üzerindeki abajur fazla olmuş..


Yüksek tavanlı mekanlarda kesinlikle tavan aydınlatma kullanmak lazım..



Tavan aydınlatmasına pek bayılmam ama bu avizeler gerçekten çok hoş..


Dresuar üzerinde abajur kullanmak gerçekten güzel bir görüntü veriyor..ben de severek kullanıyorum..hatta daha iyi bir etki için, simetri kullanarak dresuar üzerinde iki abajur tercih edebilirsiniz.


Değişik ve esprili tasarım sevenler için harika bir seçenek:)






Çok sevimli! Country evlere çok yakışır!:) Yazlık evlerde de harika bir seçim olur!:)


Yanlış hatırlamıyorsam Ikea'da bu tarzda modern avizeler mevcuttu..


İster modern, ister klasik...bence her tarza çok yakışır..bayıldım! 






Balkonunuzun bir duvarına bu tip bir aydınlatma yapabilirsiniz, çok sevimli olur!



Bu masa lambasını çok sevdim, yan sehpada da rahatlıkla kullanılabilir.




Yorumlar

  1. aydınlatmada yüksek tavanlı evlerde, saraylardaki ihtişamda kristal avizeler veya modern ama çok farklı avizeler hoşuma gidiyor.. aplik,abajur veya ayaklı spotlar bana tek başına aydınlatma görevinden ziyade dekoratif amaçlı geliyor,asıl amacı aydınlatma olarak görkemli bir avize olmalı.. evi anında değiştiriyor çünkü..
    ellerine,emeğine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Yüksek tavanlı evi kim sevmez ki?:) Evet öyle evlerde görkemli avizeler nefis duruyor ama günümüzün evlerinin tavanları o kadar basık ki, sanki her an tepeme inecekmiş gibi hissediyorum bazılarını:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?