Antre deyip geçme!

Evin en az kullanılan alanı olduğundan olsa gerek, genellikle insanlar evlerinin antre dediğimiz girişlerine hiç özen göstermezler.
Oysa ki bir evin genel karakterini, hatta o evde yaşayanların tarzını anlamak için girişe bakmak yeterli. Salonunuza, yatak odanıza ya da mutfağınıza bayıla bayıla alıp kullandığınız sizi yansıtan, sevdiğiniz objeleri rahatlıkla antrenize de kullanabilirsiniz. Örneğin sevdiğiniz bir tablo, el yazması, şık bir ayna, tarzınıza uygun bir şemsiyelik, hatta bir heykel...hayal gücünüze kalmış!
Evimizin önceki sahibesi Wesna kendi zevklerini antreye çok başarılı şekilde yansıtmıştı; eve ilk girdiğimde ev sahibesinin antika eşyalara merakı olduğunu girişteki eski dikiş makinesi, duvardaki siyah/beyaz fotoğraflar ve ona uygun çerçeveler, el dokuması halılar ve saatten anlamıştım.
Sonra biz sıkı bir bakım yapmak istedik ve giriş önce böyle bir aşamadan geçti:
Ve sonuç: Yerlere özellikle halı, kilim, paspas, vs. istemedim, zira girişte -eğer güzel yer döşemesine sahipsen- bu tip birşey kullanmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum. El dokuması halılara, kilimlere karşı olduğum sanılmasın, bende de hatırı sayılır bir koleksiyon oluşmaya başladı, sadece bu tip bir döşemede boğacağını düşündüğümden ve bu karolara haksızlık olacağından kullanmadım.
Evinize gelen konukları güleryüzlü ve içten karşılamak çok önemli :)
Eğer çekmeceli bir dresuar tercih ederseniz, ortalığın daha tertipli görünmesini sağlarsınız;)
Sizi bilmem ama ben nazara inananlardanım. Evet, aşağıda fotoğrafını gördüğünüz bir nazarlık, eskiler bu nazarlıkları düğün günü gelin olacak kızın atına asarlarmış, üzerindeki aynalar sayesinde kız kem gözlerden korunsun, kötü gözler sahibine geri dönsün diye:) Çok sevdiğim bir dostumun taaaa Kapadokya'dan gönderdiği düğün hediyesi..benim için çok değerli.
Antrenin devamı uzun sayılabilecek bir koridorla yatak odalarına bağlanıyor. Tablosuz ve fotoğrafsız yapamayan bir aile olarak, o bölgedeki duvarları da seyahat ettiğimiz yerler ve çocukluğumuzla ilgili resimler ve fotoğraflara ayırdık.

Bu antreye başka neler eklemeyi düşünüyorum?
Dresuar karşısındaki günlük hasır çantamın yerine keşinlikle alçak bir koltuk ya da tabure arıyorum, misafirlerim ayakkabılarını daha rahat giyip çıkarabilsinler diye..

Antalya'nın bol yağmurlu kışları için bir şemsiyelik düşünüyorum, ancak içeride çok ta fazla karmaşa yaratmamak adına kapı önüne koyabilirim.

Ve son olarak ta, tabii ki bir boy aynası istiyorum ancak oğlum henüz çok küçük, o makul bir yaşa gelene kadar bu bölgede bir boy aynası olur mu, bilmem..

Şimdi antrenizi yeniden gözden geçirmeye ne dersiniz?

Yorumlar

  1. nerde görmüştüm bu dresuarı tam hatırlamıyorum ama rengine bakarak hayal etmiştim bembeyaz bir zemin de ne güzel durur diye
    ama sen ne kadar zıt bişey yapmışsın
    çok hoş olmuşyer karolarına bittimmm
    antren de 10 numara olmuş canım
    güle güle otur

    YanıtlaSil
  2. Mudo'da görmüş olabilirsin ya da KK da:)
    Ben çoğu şeyi uyuyor mu diye pek bakmıyorum seviyorsam hepsini biraraya getiriyorum :)Size de tavsiye ederim, böylece sırf uysun diye alıp sevmediğin eşyaları hergün görmek yerine tüm sevdiklerini birarada görüyorsun ;)
    Çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  3. Anrtedeki karoların muhteşem! Sanki İsveç'te Gustavyen tarzı bir eve girmiş gibiyim :)

    YanıtlaSil
  4. Monica Livas merhaba,

    Teşekkür ederim!
    İlk görüşte aşktı bizimki, gördüm ve daha fazla araştırmadım, aldım direkt:-)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,

    Çok zevkli, güle güle oturun. Karolara ben de vuruldum açıkçası, nereden temin edebiliriz?

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. merhaba,
    öncelikle teşekkürler!:)
    karolarımı Ege Seramik'ten almıştım, ancak değişik modeller isterseniz Karo İstanbul, Karo Motif, Kale, Çakartaş gibi pekçok firma mevcut.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel ve duruyor açık renklere ilgim oluşmaya başladı sanırım, ancak ben tercih ettiğiniz karoları asla alamazdım korkardım ama müthiş bir seçim olmuş insan bu evde kendini sürekli Bodrum'da tatilde sanar içi açılır gençleşir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazel çevremdeki herkes bu karoları aldığımda aynı tepkiyi vermişti zaten "nasıl cesaret ettin bu renge" diye..yani alıştım, sorun yok:))
      Benim hayalimde ileride Bodrum'da bir ev var zaten..ya da memleketimde bir yerlere -Urla, Seferihisar ya da Balıklıova olabilir- kaçmak var..köklerine dönmek istiyor bir süre sonra insan..

      Sil
  9. Açıp açıp bakasım geliyor :) Bu dresuarı bir türlü gönlümdeki konsolu bulamadığım salonumda kullanmak istemiştim. Fikrinizi merak ediyorum sizce nasıl olur? Soğuk ve kar yağışlı Ankara'dan sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?