Banyo sorunsalı

Şanslı olduğumu kabul ediyorum; bir evde 2 banyoya sahip olmak büyük bir lüks..özellikle aileleri İzmir ve İstanbul'da yaşayan bir çift olarak, sıkça yatılı misafir ağırlıyorsanız..
Aslında bu şansı biz yarattık, çünkü "2 banyo" bizim kriterlerimiz arasındaydı. Tek banyoya sahip çok beğendiğimiz evleri bu sebeple direkt eledik.

Evin pek çok yerinde olduğu gibi, misafir banyosunun da sağlam bir tadilata ihtiyacı vardı.
Burada klozeti biraz daha sağ tarafa kaydırmak dışında pek birşey yaptığımız söylenemez..ha bir de küvetin gereksizliğine karar verip, oraya da bir duş yaptırdık.

Küvet olayını hiç anlamamışımdır. Nedenini soracak olursanız, hayatımda küveti doldurup içinde saatlerce yattığımı hatırlamam...şu an bir otelin spor salonuna üyeyim, hamamın ortasında göbek taşı ile çevrilmiş kocaman bir jakuzi var, oraya bile yalnızca bir kere -o da meraktan- girdiğimi anımsıyorum.

Yani kısacası, bir fonksiyonelliği yoksa benim için, evimde de olmasına gerek duymuyorum:) Hayatımda belki bir kez, belki de hiç kullanmayacağım bir küvetle neden banyomu daha da küçülteyim? Çok gereksiz :)

Evin eski haline gelince..
Biz neler yaptık?
Yeterince depolama alanımız olduğu için, büyük banyo dolabını komple iptal ettik.
Banyo dolabını sadece şekilde görüldüğü üzere istedim, çünkü üst dolaplı bir düzenek burayı çok kasvetli ve dar gösteriyordu.
Seramiklerin ortasına çakılan çivileri, dübelleri sevmediğim için böyle bir havluluk tercih ettim.
Hem tek kullanımlık havlu tercih edenlerin sepetiyle tuvalette dergi okuma keyfi sevenlerin dergilerine de böylece yer bulmuş olduk :)
Çamaşır makinasının olduğu yeri tuvalet olarak kullanmayı tercih ettik.
Eğer yer olarak imkan varsa, çamaşır makinasının yeri banyo olmamalı..
Küvetin yerinde artık böyle bir duş var, çok ta kullanışlı..özellikle yaşlılar için tavsiyeler tavsiyesi ;)
Duş seramiklerini ilk gördüğüm an aşık oldum :) Mutfak mı, banyo mu derken banyoda karar kıldık..
Eski çiniler, antik görünümlü materyaller beni heyecanlandırıyor :)
Burada duş havluları için bu tip bir askı tercih ettim.
Duş çıkışı buraya havlu için erişmek çok kolay..
Ama banyo o kadar büyük ki, ileride bu askılığın altına buraya uygun bir iskemle ya da benzeri birşeyler bulursam almayı düşünüyorum; misafirlerin temiz çamaşırlarını üzerine bırakabilmeleri için..
Burada dikkatinizi çeken birşey var mı?
Evet yanılmadınız, banyom bir balkona, oradan da (eskiden kazan dairesi idi) çamaşır odasına açılıyor!:)
Balkon panjurlu olduğu için, şimdilik panjurları kapalı tutarak durumu idare ediyorum ama bu kapıya uygun perde bakacağım bu hafta..sanırım ahşap ya da bambu görünümlü storlar ilk tercihim olacak.
Başka bir alternatif varsa aklınızda, önerilerinizi bekliyorum!
Banyo dolabının üzerini nasıl değerlendirdiğime gelirsek..
Tabii ki klasik bir sabunluk takımı..
Mum olmazsa olmazımız evde, neredeyse her köşede..
Şişelerde ise misafirlerimizin hoşuna gidecek değişik esanslarda kolonyalar var.
Duvara birkaç tane banyo temalı tablo bulabilirsem asmayı düşünüyorum.
Ne dersiniz?

Yorumlar

  1. çok güzeller, güle güle otur canım benim..

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Şebnemcim!Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. her detay üzerinde düşünülmüş bir değişim harikası diyeyim.
    nerden başlasam duş seramiklerine hayran kaldım ne farklı bir görüntü olmuş banyo seramik takımın hiç de sıradan değil bir benzeri de bende var.Banyoma pk uymayacak ama olsun ben beğendim yaa o yter.
    lavabonu çok beğendim keşke bir de yakından görüntüsünü eklesen.
    duvarda ki askılığı yağıştırdın mı çiviledin mi bir de yapıştırdım demiştin kapıya sağlam oldu mu
    havluluğun da tam beğendiğimden sepet de çok güzel uymuş.
    tablo da hemfikiriz çok uygun olur banyo temalı
    birde o cama acil bir perde şart bakalım ne alacaksın.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Kadis merhaba,

    çok teşekkür ederim!
    bazen uyuma bakmamak lazım, en azından ben öyle yapıyorum, sevmek yeterli!;)
    evet biri daha lavabo fotoğrafı istemişti, ekleyeceğim sizin için;)
    duvardaki askılık matkapla çivilendi, çünkü seramikte bu tip şeyler silikonla pek tutmuyor..yani tuvalet kağıtlığında tolere etti ama havluluk ağır olduğu için çivilemek zorunda kaldım. Ama kapıda çok sağlam oldu, hiçbir problem yaşamadım 2 aydır..
    Evet perde şart, hala beni bekleyen bir perde alışverişi var :)
    teşekkür ederim yorumların için:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım yenı kesfttim burayı harika bir evin var masallah :)
    bende yenı basladım evimi yaptrmaya sanırım bende sizin yoldan gidecegim.. ve kesınlıkle banyomda istedigim senın seramik tonların ve ozellikle mozaikn beni çok etkiledi nereden aldın ögrenebilir miyim canım :)

    YanıtlaSil
  6. bb teşekkürler!

    mozaiklerimi Ege Seramik'ten aldım.
    başka markalarda da çeşitli örneklerini bulabilirsin.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. tesekkür ederim canım..gule gule huzurla oturun nazar degmesin :)

    YanıtlaSil
  8. ayna çok şık banyoya hemen farklı bir hava veriyor,ben antrede düşünüyorum nerden alınma bu ayna?

    YanıtlaSil
  9. Adsız merhaba :)
    Aynayı Antalya Kırcami'de Alamat-i Farika adlı bir mağazadan aldım. Eğer Antalya'da yaşamıyorsanız benzer modellerden Mudo Concept'te de mevcut..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. istanbuldayım,ne sönük ne çok şatafatlı umarım bu tarz bişiler bulabilirim,çok teşekkürler
    gön: adsız :)

    YanıtlaSil
  11. :)
    Rica ederim..bir de kesinlikle esnaflara bakmakta fayda var..tabii Bağdat Caddesi esnaflarından bahsetmiyorum:) daha mütevazi yerlerdeki esnaflarda fiyatlar çok farklı olabilir..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Bu yazına da şimdi denk geldim bende banyo hakkında bir yazı yazmıştım http://sutudooo.blogspot.com/2011/12/banyo.html
    Sadece çamaşır makinası konusunda hem fikir değiliz sanırım :) çok beğendim banyonu

    YanıtlaSil
  13. Yazına göz attım, evet çamaşır makinası konusunda hem fikir değiliz..halbuki ben evin içinde o makina sesine tahammül edemiyorum:/ Bu banyodan balkona aşılan bir kapı var, balkondan da kazan dairesine açılan bir kapı..ben o kazan dairesini çamaşır odası yaptım -omaı birgün oranın da fotoğrafını çekeyim- evde hiçbir şekilde çamaşır makinası sesi yok, çok huzurluyuz :)

    YanıtlaSil
  14. çok güzel güle güle oturun :) havluluk ve kitaplık olarak kullandığınız şeyi english home dan falan mı aldınız çok şık duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hazel, daha iyileri senin olsun..
      Evet havluluk -ben aynı zamanda kitaplık/dergilik olarak ta kullanıyorum:))- english Home'dan..2 sene çnce falan almıştım ama zaman zaman bu tip şeyler geliyor, görüyorum, bilgin olsun;)

      Sil
  15. merhabalar paylaşımlarınızı severek ve merakla takip ediyorum.. yazılarınızı defalarca okuduğumu itiraf etmeliyim:) duş havluları için duvardaki askı çok şık, bende yatak odam için benzer bir askı arıyorum, nereden almıştınız acaba, bakmamı önerebileceğiniz bir yer var mı? şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Duş havluları için kullandığım askı da English Home'dan..Aynı model var mı bilmiyorum -ben birkaç sene oldu alalı- ama askılık olarak sürekli yeni modeller geliyor, bilginize..

      Sil
  16. Ayse Hanim merhaba, sizin tarzinizi begendigim icin takip etmeye basladigimdan beri cok severek sectigim 3 esyamizin ortak oldugunu gordum. Birisi salondaki cini desenli seramik sekerlik, birisi sizin banyo benim mutfak seramigim, ucuncusu ise yemek tabaklarim, bodrum desenli olanlar..

    YanıtlaSil
  17. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?