Henüz yaz bitmedi!

Bir hayalim -daha doğrusu ütopyam :)- var: yiyelim ve kilo almayalım!
Düşünsenize, gecenin bir vakti canınız tatlı çekiyor ve "acaba bunun için yarın ne kadar koşmam gerekiyor" u hesaplamadan, keyifle tatlınızı mideye indiriyorsunuz...hayal etmesi bile çok keyifli!:)


Sizi bilmem ama ben hiçbir zaman yiyip yiyip kilo almayanlardan olmadım maalesef...çok ince hatlarım zaten hiç yok, sevgili anneme bu genlerden dolayı ayrıca teşekkür ederim!!
Hayatım boyunca ne obez, ne de çok zayıf oldum, hep ortalama, balık etli Türk kadınıydım işte..
Ama obezliğe terfi etme riskim hamileliğime denk geldi, hamile kaldığımda topaç gibiydim, o derece..
Muayene için gittiğim sevgili doktorum eğer hamilelikte de bu şekilde beslenmeye devam edersem, hamilelik sonrası kilolarımı vermemin çok daha zor olacağını söyleyerek hafiften bir tehdit girişiminde bulunmasa belki herşey çok daha farklı olurdu diye düşünüyorum...tabii tıpkı bir diyetisyen edasıyla her kontrolümde yaptığı kilo ölçümleri de etkili olmadı değil..



Hamileliğimde o kadar düzgün beslendim ki, toplamda 8 kg aldım sadece.
Doğum sonrası tatlı, ekmek ve bilimum abuk sabuk yiyeceklerle süt olmadığını da anladım.
Arada bir dondurma beni baştan çıkarsa da, geri kalan zamanda oldukça sağlıklı beslendiğimi söyleyebilirim:)
Doğumdan yaklaşık 10 gün sonra yürüyüşlere başladım, pilates gibi dikişlerimi zorlayabilecek her türlü egzersizden kaçınıp 9. ayı bekledim.
Diyetisyenin kapısını çalmak için ise 6. ayı bekledim, o 6 ay içerisinde de yediklerime dikkat etmeye çalıştım.
Hergün yürüyüş ve biraz dikkatle, hiç zorlanmadan  6 ay içerisinde 12 kg verdim. Diyetisyen yardımıyla da 10 kg verdim. 


Diyetisyenimin de ısrarla söylediği, artık benim de net olarak anladığım bir gerçek var: ne kadar yavaş kilo verirseniz, kiloyu geri alma riskiniz o kadar düşüyor, tecrübeyle sabittir;) Tabii ki benim de "3 günde 1 kg verdiren bir reçetem" var, ama onu sadece kilo vermem durduğunda ya da haftasonunda çok kaçırdığımda kullanıyorum. O reçeteyi de bir başka gün ayrıca yazarım.


Peki bu yavaş ama düzgün kilo verme sürecinde nasıl bir reçete uyguladım, spor olarak ne yaptım, bunları sizlerle paylaşmak istiyorum.


Öncelikle belirteyim, eğer vereceğiniz miktar 10 kg üzeriyse sakın pilates gibi sporları denemeyin. Yapacağınız spor yağ yakmaya yönelik olmalı, kas yapmaya değil. Yürüyüş bunlardan en ideali. İlk başlarda hergün 1 saat tempolu yürüyüş yapmak şart, inanılmaz etki sağlıyor. Son 5 kg kala da pilates gibi kas yapmaya, sıkılaşmaya yönelik bir sporu yürüyüşe ilave edebilirsiniz.


Reçeteye gelince:


Sabah kalkar kalkmaz 1- 2 bardak limonlu su ya da sadece ılık su (metabolizmayı hızlandırmak için)
Eğer işe yaramazsa, yani kabızlık durumlarında, 2-3 kayısı ilave edebilirsiniz. Bağışıklık yapmaması için bir süre sonra kayısıyı 1 adet incir ile değiştirmekte fayda var.



Kahvaltı
-Açık çay (şekersiz)
-1 kibrit kutusu beyaz peynir
-5 zeytin veya 2 ceviz veya 1 haşlanmış yumurta (yumurta haftada en fazla 2 gün)
-domates,salatalık,biber (sınırsız)
-1 ince dilim kepekli ekmek

YA DA
-1 bardak yağsız süte, 6/7 kaşık cornflakes 


Kuşluk-1 porsiyon meyve (PORSİYONDAN KASIT:1 küçük boy elma/1 küçük boy portakal/2 küçük boy mandalina/3 adet kayısı/1 adet yerli muz/Yarım adet çikita muz/1 adet incir/12 adet kiraz/14 adet vişne/Yarım ortaboy greyfurt/15 adet iri tane üzüm/6 adet yeni dünya/5 adet kırmızı erik/10 adet yeşil erik/6 adet büyük boy çilek/1 küçük boy şeftali/1 küçük boy armut/yarım orta boy ayva/yarım küçük boy nar/1 ince dilim karpuz/1 ince dilim kavun/1 adet kivi/1 ince dilim ananas/yarım orta boy avokado/1 adet kuru incir/3 adet kuru kayısı VEYA 2 adet havuç)


Öğle-6 yemek kaşığı dolusu sebze yemeği
-1 su bardağı yoğurt-ayran veya cacık
-bol salata (yağsız, az miktarda nar ekşisi olabilir, limon serbest)
-1 ince dilim kepekli ekmek



İkindi
-Yarım paket etiform VEYA 1 adet susamsız galeta VEYA 2 adet grissini VEYA 2 etimek VEYA 2 adet pötibör bisküvi VEYA 1 porsiyon meyve



Akşam
-3 köfte (90 gr) VEYA 1 tavuk budu (150 gr) VEYA yarım tavuk göğsü (150 gr) VEYA 9-12 adet tavuk kuşbaşı et (150 gr) VEYA 1 ortaboy balık (150 gr) VEYA 120 gr ton balığı VEYA 2 küçük boy biber dolması VEYA 8 adet sarma VEYA 12 yemek kaşığı kurubaklagil
- bol salata 
-1 ince dilim kepekli ekmek VEYA 1 kepçe çorba VEYA 3 yemek kaşığı bulgur pilavı



Gece 
-1 su bardağı yağsız süt(şekersiz,tarçınlı) 
-1 porsiyon meyve



NOTLAR

-Gece sütte tarçın kullanma sebebi, kandaki şeker oranını düzenleyip tatlı isteğini kesmesi (bende işe yaradı)
-Öğle mönüsü ile akşam mönüsünü değiştirebilirsin, yani gündüz etli öğünü tüketip akşam sebzeli öğünü tercih edebilirsin
-Günde en az 2 lt su tüketmek şart. Şekersiz içilen her türlü bitki çayı (bilhassa günde 3 fincan yeşil çay yağ yakımını hızlandırıyor)






Tüm bunlar sonrası inanın bana kilo vermek kaçınılmaz olacak! ve sonrasında da dilediğiniz mağazaya gidip henüz yaz bitmemişken zevkinize göre bir bikini satın alabilirsiniz!:)

Yorumlar

  1. ellerine , emeğine sağlık canım.. çok faydalı bir paylaşım,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. yazı çok güzel teşekkürler Yürüyüşün mucilerini çok iyi bilen biri olarak sıcakların geçmesini bekliyorum diyebilirim yazdıklarını okurken aynı ben demeden duramadım özellikle balık etli tipik türk kadını kısmında :) ellerine sağlık arkadaşım

    çiğdem

    YanıtlaSil
  3. 3 günlük reçeteyi yazdım kenara :)başucu reçetem olarak :)teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. kızlar hepinize teşekkürler!
    evet evet 3 günlük reçete aklımda, onu da mutlaka sizlerle paylaşacağım,bende çok işe yarayn bir formül çünkü;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?