Evin kalbi

Tabii ki mutfaktan bahsediyorum!:-)
Çok muhteşem bir aşçı olduğum söylenemez, hatta son yıllarda mümkün mertebe tüm yemekleri sağlıklı bir şekilde pişirmeye dikkat ediyorum, ancak bu mutfakta vakit geçirmediğim anlamına gelmiyor! Üstelik fırınla da son zamanlarda iyice kaynaştık, tabii bunda oğlum Selim Efe'nin keklere ilgi duymasının payı büyük :-)

Önceki evimle kıyasladığımda daha küçük bir mutfağım var, yaklaşık 13 m2. Ancak şu anki evimin mutfağı çok daha kullanışlı ve en önemlisi de aydınlık. Karanlık mutfakları sevmiyorum, benim enerjimi alıyor, bir mutfakta mümkünse büyükçe bir pencere olmalı, hatta balkona açılan ayrıca bir kapısı da olursa hiç fena olmaz :-)

Yine her zamanki gibi, size evin eski halinden birkaç fotoğraf koymak istedim, aradaki farkı görebilmeniz adına..
Mutfak cidden kötü durumdaydı, dolaplar kullanılacak gibi değildi, zaten benim hayalimdeki mutfak kriterine de hiç uymuyordu. Tabii ki herşey kırılıp, söküldü, işte bu hale geldi:
Mutfaktaki masanın sol kısmı atıl durumda olduğu için, ben oraya buzdolabı, fırın ve mikrodalga köşesi yapmayı tercih ettim:
Eskiden buzdolabının olduğu bölgeye ise su sebili ve kiler dolabı yerleştirdim, çünkü buzdolabı mutfağın girişini iyice daraltmış ve mutfağı -yanlış bir perde seçimi de etkili olmuş- kapkaranlık yapmıştı. Buzdolabının olduğu mutfak girişi şu an böyle:
Yalnız kabul etmeliyim ki genel mutfak, oda, mekan çekimleri çok zormuş, çünkü 180 derecelik bir lensiniz olmadığı müddetçe böyle bir çekim yapabilmek imkansız :/ Ben de bu sebeple, elimden geldiğince merak edenler için genel görünüş fotoğrafı çekmek istedim:
Antalya'daki evlerin mutfaklarının en güzel yanlarından biri, aydınlık olduğu kadar aynı zamanda bir balkona açılıyor olmaları..:-)
Her ne kadar tek başına içilmesi pek fazla keyif vermese de, kahvesiz bir gün düşünemiyorum..
Genelde sabahları hafif bir kahvaltı sonrası vakit geçirdiğim bölge burası..
Burası da benim yemek pişirme bölgem..
Bu fotoğraftaki metal nihaleye dikkatinizi çekerim, kendisi aynı anda 2 büyük tencereyi konuk edebiliyor!:-)
Özellikle kalabalık aile, dost yemeklerinde onu kullanmaktan büyük keyif alıyorum.
Merak edenlere duyurulur, bu nihale Ikea'dan.
Evye seçmeye gittiğimde, emin olduğum birşey vardı: kesinlikle metal evye istemiyordum. Buranın suyu o kadar kireçli ki, ne kadar kuru tutarsanız tutun, bir süre sonra kireçlenme kaçınılmaz oluyor ne yazık ki..
Sonra bu evyeyi gördüm, kireç tutmuyor, sadece içinde uzun süre bulaşık bırakmamak gerekiyor çünkü leke yapıyor. Ama o leke işini de klorakla (aa pardon, biz İzmirliler çamaşır suyuna klorak deriz:-) çözdüm, bir süre klorakla bekletince yeniden ilk haline dönüyor, pırıl pırıl oluyor;-)
Bu musluğun hikayesini burada anlatmam ne kadar doğru bilmiyorum aslında ama yine de sizinle paylaşmak zorunda hissediyorum..
Bu tip bir batarya çok istiyordum mutfak için, bizim genel konsepte de modern bir musluk yakışmazdı. Epeyce araştırdıktan sonra bu tip bataryaların yurtdışında daha çok tercih edildiğini, burada bulmanın zor olacağını öğrendim. Sonra internetten bir firma buldum; başta Fransa olmak üzere çeşitli ülkelere bu bataryaları üretip gönderiyorlardı.
İstanbul seyahatim sırasında pek çok yere baktık, bulamadık. Sonra fabrikasında olabileceğini söylediler. Kuzinim Yasemin ve eşimin kardeşi Ahmet'le birlikte Anadolu yakasında Kayış Dağı diye bir yere gittik, fabrika oradaymış!! Ve şansa bakın ki, sadece 1 adet batarya kalmış..şaka gibi...tabii ki aldık!:-)
Yasemin ile Ahmet'e ne kadar teşekkür etsem az...
Dilerim bana deli gözüyle bakmıyorsunuzdur :-))
Şimdi farkediyorum da, kuşlar balkondaki balıkların görevini mutfakta devralmış :-)
Susan Miller en favori astrologlarımdan; aşağıdaki takvim de onun 2012 için hazırladığı, önemli astrolojik olayların bildirildiği takvim...çok seviyorum!
Dolaplar özellikle beyaz olsun istedim, beyaz benim için temiz görüntü demek, üstelik temizliği de kolay..
Dolapların ortalarında mobilyacıların "göbek" dediği uygulamayı yaptırdık, biraz eski ama temiz bir görüntü olsun istedik, ortaya böyle dolap kapakları çıktı..

Bu dolaplara modern kulplar olmazdı, seçim yine evin geneline hakim maviden yanaydı :-)
Mutfağa neden masa kullanmadığımı sorabilirsiniz. Ancak mutfağım balkona açılıyor, balkonumda zaten bir masa var. Salonda da büyük bir yemek masası ayrıca var. Masa ile mutfağı çok daraltmak istemedim. Eğer kışın mutfakta çok elzem olursa belki buraya ufak ebatlarda, beyaz, yuvarlak bir masa düşünebilirim..
Kışın balkon kullanımı nasıl olur, bilmiyorum, yaşadıkça göreceğiz.
Sevgiler:)

Yorumlar

  1. Allah'ım zevklerimiz ve evlerimiz ne kadar da yakın birbirine :D Bir arkadaşım sayesinde blogunuzla karşılaştım ve şaşkınlıklar içindeyim. Her şey çok güzel olmuş, güle güle eskitin. Benimkini merak ediyorsanız: http://mine.ertgrl.com/yazdiklarim/dekorasyon.html

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Mine merhaba,

    Evet ben sizin evinizi başka bir siteden hatırlıyorum :)
    O zaman da fotoğrafları eşime göstermiş "bak bizden bir tane daha var" demiştim :))
    Çok sevindim aynı zevkte olmamıza, bu tarzı pek seven yok zira..:)
    Aslında tadilat dışında evdeki çoğu şey pek yeni sayılmaz ama değişiklik yapana kadar biraz oğlum büyüsün istiyorum :)
    İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. canım patates soğan sepetleri kullanışlı mı
    bir çok kez almaya niyetlendim ama sonuçta sepet deyip bıraktım
    benim mutfak beyaz olduğundan beyaz alayım diyorum
    tabi koyacak yerde lazım

    YanıtlaSil
  4. Kadriye Hanım merhaba,

    Ben çok memnunum bu sepetlerden..hem dekoratif olarak çok şık duruyor, hem içindeki örtüler rahatlıkla yıkanabiliyor, hem de çok fazla yer kaplamıyor;)
    Benim gibi yerde bir köşeye üstüste koyabilirsiniz..Mutfağınız beyazsa bambaşka bir renk te alabilirsiniz, hoş durur;)
    Şimdiden güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  5. merhaba ben de tam böyle bir mutfak yaptırıyorum ama çok kararsızdım sizinkini görmem çok iyi oldu ha bu arada o evyeyi nerden aldınız öyle birşey istiyorum ama yok maalesef

    YanıtlaSil
  6. tekrar merhaba ben tezgah altını hangi seramik seçtiniz ve dolap kapaklarının cinsi rengi çeşiti nedir diye soracaktım. ben membran beyaz ama parlak olmayan bir model istedim. sizinkini çok beğendim güle güle oturun eşiniz ve selim efe ile birlikte

    YanıtlaSil
  7. merhaba,
    blanco satan bir yapı markete gitmeniz yeterli, Blanco'nun bu tarzda evyeleri mevcut.

    YanıtlaSil
  8. yeniden merhaba:-)
    tezgahaltı seramik derken, dolaplarla tezgah arasındaki küçük seramiklerden mi bahsediyorsunuz?yoksa yer seramiklerinden mi?onu anlamadım:/
    dolap kapaklarımın rengi mat lake.
    beğeniniz ve iyi dilekleriniz için ayrıca teşekkür ederim, sizin de yeni mutfağınız hayırlı olsun

    YanıtlaSil
  9. kusura bakmayın gecenin bir yarısı yorum yazınca öyle oluyor maalesef.

    tezgah üstü demek istemiştim. alın fayansı bir türlü bulamıyoruz cam seramik var sadece burda. ben normal fayans istiyorum diyorum ama mutfakçımızda yok. ayrıca bana sadece membrana göbek benzeri model veriliyor lake, high gloss akrilik, laminat bunlara model uygulayamıyoruz dedi mecburen istemeyerek membran seçtim inşallah olur diyorum ama hiç içime sinmedi
    teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. tekrar merhaba,

    siz nerede oturuyorsunuz?yani seramikçilerde farklı bir alın fayansı bulunmaması imkansız gibi birşey..
    alın fayansını da seramik aldığım dükkandan seçtim..hatta ustamız onları yanlış yapıştırmış, öyle kalsın istedik, nazar boncuğu olsun diye:-)
    içinize sinmediyse yaptırmayın derim..çünkü o mutfakta yıllarca vakit geçirecek olan sizsiniz..bunu sakın unutmayın..
    şimdiden iyi bayramlar..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. amasyada oturuyoruz ama istediğim gibi bir seramik bulamadım maalesf.egeseramikte güzel modeller var ama burda yok maalesef. blanco evye de epey pahalı o yüzden beyaz granit evye istedim. mutfaçımız samsuna gidecekti inşallah güzel ürünler getirir ben de paylaşırım inşallah sizinle mutfağımı güzel olur diye umuyorum.

    YanıtlaSil
  12. beyaz granit evye de iyi fikir!
    umarım gönlünüze göre olur herşey..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. dolaplar takıldı tezgahı sizinkinden benim şimdiki evimde kullandığımda aynı olsun istedim ama tezgahçı şu an çıkan ocakta hata var su damlatabiliyor deyince mermer görünümlü belenco seçtim. fayans egeseramik metro olacak renkler arasından yeşil ve beyaz arasındayım. kulp konusunda sıkıntı var sizin kulpların markası ne çok güzelmiş benim beğendiğim kulp için 2ay beklemem gerekiyormuş ya değiştireceğim bilmiyorum ya da internetten alacağım. sizinkinin markasını öğrenirsem ona göre bakacağım. çok yardımcı oldunuz gözle bir örnek görmek çok güzel teşekkürler

    YanıtlaSil
  14. merhaba,

    Kulpların markası yok, Pendik'te tesadüfen beğenip bir hırdavatçıdan almıştım. Hafele'de buna benzer kulplar var ya da internetten beğenip sipariş verebilirsiniz.

    Rica ederim, işinize yaradıysa ve içinize sinecek, kullanışlı bir mutfak olduysa ne mutlu bana..

    Kolay gelsin:-)

    YanıtlaSil
  15. Ben bu postu neden daha önce görmemişim ki :) mutfağa ba-yıl-dım. Özellikle zeminine!

    YanıtlaSil
  16. Monica selam,
    Aaaa aslında geçenlerde mutfağıma nihayet küçük bir masa aldım -balkonda masa kalmayınca zorunluluktan:))- birgün oranın da fotoğrafını paylaşayım..belki küçük mutfak masası arayanlara yardımcı olur..
    Evet bizim evde giriş, koridor, büyük balkon ve mutfağın zemini böyle:) ilk görüşte aşktı, iyi ki de yaptırmışım, çok sverek kullanıyorum:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. İnternette mutfak masası ile ilgili arama yaparken sizin bloga geldim. Bir çok paylaşımınızı okudum-baktım. Çok zevklisiniz önce onu söyleyeyim, mutfağınızda, balkonunuzda yaptığınız değişiklikleri çok beğendim. Hala daha ilgiyle dolaşıyorum blogunuzu :)

    YanıtlaSil
  18. Aslı selam,
    Çok teşekkür ederim!:)
    Mutlu bir haftasonu olsun!

    YanıtlaSil
  19. mutfak dolaplarınız mat lake renkte demişsiniz, ama ne tür bir dolap, yani balon kapakmı, laminantmı
    cevabınız için şimdiden teşekkürler , evinize tek kelimeyle bayıldım,
    birde kapılarınızın rengi nedir, beyazmı kremmi tam anlayamadım da,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba adsız,
      laminant kapak bizimkiler, düz renk, çok memnunum.
      kapılarımın rengi kırık beyaz, kreme yakın bir renk ama beyaz değil..
      dilerim yardımcı olabilmişimdir..

      Sil
  20. öncelikle cevabınız için tekekkürler, size sormak istediğim bir şey daha var,
    salonumuzun balkona bakan kapısını fransız panel kapı yaptırmak istiyorum, beyaz renge karar verdim, ancak usta parlak beyaz yapacağım dedi, ama iyi mi olur kötümü olur bilemedim, komple buzlu cam, çerçevesi beyaz buzlu cam üzerinde ince beyaz şeritler, birde balkon kapısı içeriye doğrumu açılsın yoksa balkona doğrumu, fikirlerinizi bekliyorum, çünkü zevkinize ve bilginize güveniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renk, parlaklık, matlık..aslında bunların hepsi sizin zevkinize kalmış..eğer hangisi gözünüze güzel geliyorsa onu seçin derim ben..
      balkon kapısının hangi yöne açılacağı ile ilgili olarak, ben salona açılmasını tercih ederdim, çünkü fransız balkonlar genelde çok küçük olurlar..kapı bir de dışarı açılırsa o zaman oraya ileride saksı falan koymak isterseniz problem olur..

      Sil
  21. merhaba,
    blog gerçekten çok harika. bu mufağı ben koçtaş ta görmüştüm ve aşık olmuştum. ama hayal gücüm kuvvetli olmadığı için kendi mutfağımda hayal edememiştim. şu an daha net bir şeyler oluşmaya başladı sayenizde :) muhtemelen kısa süre içinde aynısından yapacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihan Hanım merhaba,
      Çok teşekkür ederim!
      Dilerim hayalinizdeki mutfağa en kısa sürede kavuşursunuz!:)
      Sevgiler

      Sil
  22. ben böyle büyük bir mutfak görmedim hihiii :) bizimkisi yarısı kadar masa da var tıkış tıkış Allah'tan mutfakta beyaz mobilya tercih edicem ama tezgahla duvar arasındaki yere nasıl bir taş alacağımıza karar veremedik :(
    mutfak çok güzel valla nazarım değer benim söliiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyor musun, eski evimin mutfağı çok daha büyüktü:))bu mutfak küçük diye moralim bozulmuştu azıcık:))
      Maşallah de o zaman:)))

      Sil
  23. tam benim tarzım gibi evin var doğrusu insana huzur veriyor sıcak ve samimi eski olan herşeyi seviyorum bana cok yakın geliyor tarih kokuyor heryer.ağız tadıyla yaşayın evinizde çok beğendim keşke benimde fırsatım olsada bende evimi dekore etsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim..
      Aslında evdeki herşey klasik tarzda sayılmaz, modern eşyalarım da epeyce fazla..ben sadee hepsini birarada görmeyi seviyorum, hepsi bu:)
      Dilerim gönlünüze göre bir evde yaşamak nasip olur.
      Sevgiler

      Sil
  24. O bataryanın üreticisini yazabilir misiniz? Yurtdışındayız, herşey çin malı, üç günde elde kalıyor. Türkiye'den birşeyler getireceksem özel olmalı. Zevklerimiz aynıymış. Bu yer karoları karoistanbuldan sanırım. Bayılıyorum. Güle güle oturun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nihal Hanım merhaba,
      İki yıl önce Penta diye bir firmadan satın almıştım.
      Yurtdışında yaşıyorsanız, Franke'nin de benzer bataryalarından var, muhteşem..
      Teiekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil
  25. Merhabalar bnde evinizin kapilariniin rengine bittim. Mutfak dolapları gibi kapılarında rengi mat lake mi acaba ? Bnde evime kapi yaptiriyorum. Yaptirirken amerikan panel kapi mi demeliyim adamlara ?

    YanıtlaSil
  26. Ayşe hanım merhabalar uzun bir süredir takip ediyorum blogunuzu.Dekorasyon fikirlerinize bayılıyorum:)Ben de Antalya da yaşıyorum.Hatta birkaç ay sonra şirinyalı mahallesine taşınacağız.Ben ustanızın adresini rica etsem keşif için?Firma adını yani.

    YanıtlaSil
  27. Ayşe hanım merhabalar uzun bir süredir takip ediyorum blogunuzu.Dekorasyon fikirlerinize bayılıyorum:)Ben de Antalya da yaşıyorum.Hatta birkaç ay sonra şirinyalı mahallesine taşınacağız.Ben ustanızın adresini rica etsem keşif için?Firma adını yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayten Hanım merhaba,
      Akdeniz Sanayi Sitesi'nde Kaymaz Mobilya'ya (Ferdi Kaymaz) yaptırmıştık.
      Sanırım internetten diğer bilgilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?