Yeni bir yaşam

Son 2 yıldır hayatımda köklü değişiklikler oldu.

Bunlardan ilki ve en önemlisi, Selim Efe aramıza katıldı, artık üç kişiyiz!

Diğer önemli bir değişiklik ise ev sahibi olmamızdı.

Öncelikle belirtmek isterim; gönlünüze göre bir ev bulmak tamamen şans işi...bir hafta içinde de bulabilirsiniz, aylar da sürebilir.

Bizim de kendimize göre kriterlerimiz -mahalle, konum, oda sayısı, otopark, vs.- vardı, dolayısıyla seçim yapmak çok ta zor olmadı.

Tek sorun, aldığımız evin ciddi bir tadilata ihtiyacı olmasıydı. Eşimle kafamızdakileri kağıda döktük, dergilerden beğendiğimiz detayları kesip bir ilham dosyası oluşturduk, ardından da işe koyulduk.

Önce birkaç mimarla görüştük, ancak genelde modern tarzda çalıştıklarını görünce bir mimarla çalışmaktan vazgeçtik.

İtiraf etmeliyim ki, ustalarla uğraşmak hiç kolay değil. Bir kere kesinlikle yapılan işi hergün takip etmelisiniz, yoksa ortaya sizin istediğinizden çok daha başka birşey çıkabiliyor :) Bunun dışında, eğer ne istediğinizi biliyorsanız, malzemeyle ilgili seçim yapmak çok ta zor değil.

Size burada fikir vermesi açısından, yaptığımız tüm tadilatı eski/yeni fotoğraflarla birlikte paylaşmayı düşünüyorum. Hepsini bir anda koymayı düşündüm ancak o kadar çok tadilat yapıldı ki, sizi upuzun, sıkılacağınız bir yazıyla başbaşa bırakmak istemiyorum :) 
Öncelikle beni en çok şaşırtan, en çok değişen köşelerden biri olan ebeveyn banyosu ile başlamak istiyorum.

Bu evi satın aldığımız zamanki hali:
Burası nasıl adam olur diye çok kafa patlattık, Ümit Usta ile saatlerce teşrikimesaide bulunduk ve ortaya bu sonuç çıktı:
Yanlış kabin seçimi ve kapının içeriye açılmasından dolayı ebeveyn banyosu çok küçük görünüyordu.

Biz öncelikle duşakabini ve klozeti yerinden kaldırıp, o duvarı tamamen duş olarak değerlendirdik. Duşa sonradan eklenen raf sistemlerinden hoşlanmadığım için, eski seramikler kırıldıktan sonra duvara niş yaptırdık. 
Klozeti ise lavabonun olduğu yere taşıdık. Alan küçük olduğu için gömme rezervuarda karar kıldık, böylece yerden epey tasarruf sağladık.
tuvalet çöp kutusu
Banyonun kapısının dışarı açılmasını sağlayınca sol taraftaki duvar rahatladı, oraya da lavaboyu taşıdık. Özellikle dolapsız bir model tercih ettik, çünkü dolaplı seçenekler bu tip küçük banyoları daha da daraltmaktan başka bir işe yaramıyorlar, aklınızda olsun ;)
Lavaboda küçük te olsa bir etajer özelliği istedik ki, sabun, diş fırçaları gibi günlük malzemeler lavabonun üzerinde pratik bir kullanım kolaylığı sağlasın..tıpkı aşağıdaki gibi..
Lavaboyu da özelikle yarım ayaklı seçtik, malum yer kaplamaması sebebiyle..
Günlük kullanım dışındaki kozmetikleri depolayacak bir dolaba ihtiyacım vardı, ben de lavabonun yanındaki  rattan çekmece grubunu tercih ettim, ancak baştan belirteyim, hiç memnun değilim :( Çekmeceler çok zor açılıp kapanıyorlar. Bunun yerine daha kullanışlı bir alternatif bulduğum an burada sizlerle paylaşacağım. 
rattan çekmeceli dolap
Son olarak geldik havlu askılığına..
Yer probleminden dolayı havlulukla banyoyu daha fazla sıkıştırmak istemedim, dolayısıyla dışarı açılan (daha doğrusu yatak odasına açılan) kapının iç kısmını havluluk olarak kullanmak istedim, aklıma da bu çözüm geldi.

Eğer yerden tasarruf etmek isterseniz, evinizde bu tip bir askılığı gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz, ben ziyadesiyle memnunum :)
Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim; yaklaşık 2 ay önce taşındık, takdir edersiniz ki bu kadar kısa zamanda tamamen yerleşmek, tüm eksiklerin tamamlanması çok zor..hangi arkadaşımla bu konu açılsa bir yıldan önce işlerin tamamen bitmeyeceğini söylüyorlar. İlk başlarda komik geliyordu ama işe giriştikten sonra artık ben de onlar gibi düşünmeye başladım :) Demek istediğim, evin yeni hallerini bir takım eksikleriyle göreceksiniz. Evde değişim yaptıkça, yeni ürünler eklendikçe ben de onları buradan sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyacağım :) Hatta bana önerilerinizi de yorum olarak bırakırsanız çok sevinirim, eksiklerimi hep birlikte tamamlamış oluruz :)

Sevgiler

Yorumlar

  1. Smyrnetalyacım öncelikle eşin ve bebeğinle birlikte bunca emek verdiğin evinde huzurla ,mutlulukla, sağlıkla oturmanı dilerim.
    Blogun harika olmuş eminim yazılar resimler eklendikçe çok daha güzel olacaktır, ellerine sağlık.
    Banyondaki çizgili fayanslara bayıldım onu tamamlayan kapak şeklindeki malzeme nedir merak ediyorum sanıyorum oda seramik malum su geliyor oda harika olmuş güzel günlerde kullanın
    sevgiler Çiğdem /bu arada izmir - antalya ortak noktalarımızdan bir kaçı :)

    YanıtlaSil
  2. yani bekliyodum da bu kadarını değil desem.
    Nişli duşakabinin çok akıllıca bir çözüm olmuş.
    Kapaklı çöp kovası kullanışlı oluyor mu?Ben nedense alamya cesaret edemedim 4 yaşında bir oğlum var ve kırar diye korktum ve almadım.
    Tuvalet kağıtlığını beğendim nerden aldın canım.
    Lavabonun sabunluk vs koyma yerinin geniş olması ne kadar ince bir ayrıntı tebrik ederim.
    Yer fayansın 10 numara keşke seninle martta tanışsaydık bende bunlardan yaptırırdım. Martta yeni ev için fayansları beğendim de.
    Askılık Tepe Home sanırım markafonide indirimdeydi alamadan günü doldu.Bende kapı arkasına asacağım yer yok malesef sen yapıştırdın mı çivi belli olmuyorda.
    Ne çok sordum değil mi?
    Bıkarsın sen benden :).

    YanıtlaSil
  3. Çiğdem Hanım merhaba,

    İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim!
    Kapak şeklindeki malzeme de yine aynı şekilde seramik :)Aslında lambri yaptırma hevesim vardı ama hem fazla maliyetli hem de duşa kullanamayacağım için böyle bir çözümü tercih ettim:)

    YanıtlaSil
  4. @kadis selam,

    çok teşekkür ederim,beğenmene çok sevindim!:)
    kapaklı çöp kovası Antalya gibi sıcak bir yer için kesinlikle gerekli,çünkü tek bir çöp bile olsa koku yapabiliyor ne yazık ki..ben çok memnunum kapaklı kutudan,benim de 23 aylık bir oğlum var, henüz başımıza tatsız bir şey gelmedi :)
    Tuvalet kağıtlığımı English Home'dan aldım, hala mağazalarında bu ürün mevcut, zaman zaman görüyorum.
    Askılığı silikon ile yapıştırıp 1 gün boyunca hiçbir şey asmadım, çünkü mecbur olmadıkça çivi görüntüsünü gerçekten sevmiyorum.
    Olsun Martta tanışmadık,şimdi tanıştık!:)bundan sonraki her türlü fikir alışverişi için ben hazırım ;)
    Rica ederim, bıkmam, bilakis ben mutlu oluyorum ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. bloğunu baştan sona okudum neredeysee, tek kelimeyle bayıldımm, evinin evrimiii, güzel bi şekilde hikayelemen çok hoşuma gitttiii,
    evinde çok hoşuma gitti, tebrik ediyorum, bir banyomuzu yaptırdık illallah dedikk, büyük bir sabıra sahip olduğunuz düşünüyorummm
    güzel yayınlar..
    sevgilerr...

    YanıtlaSil
  6. Mervoli merhaba,

    Çok beğendim sevinmene, çok teşekkür ederim!
    Aslında süper sabırsız biriyimdir, çok aceleciyimdir ama dekorasyon gerçekten aşk benim için, keyifle, içime sindire sindire yaşayayım istedim..zaten ustamız eşimden çok benimle muhatap oldu:-))
    Aramıza hoşgeldin!
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar. Tuvaletin kapısını dışarı açmayı nasıl başardınız? Aynı sorunu bizde yaşıyoruz maalesef :) Kapı içeri açıldığı için alan çok daralıyor herşey dipdibe. Cevaplarsanız çok mutlu olacağım. Sevgiler. SEMRA

    YanıtlaSil
  8. Semra Hanım merhaba,

    Biz de evi aldığımızda aynı sorun vardı, kapı içeriye açılıyordu ve çok daraltıyordu mekanı..
    Evin tüm kapılarını yenilerken, ustamıza ebeveyn banyosunun kapısının dışarı açılmasını rica ettik.
    Çözüm: Kapı kasasının yönünün değiştirilmesi gerekiyor..yani bir ustadan yardım alıp kasayı söktürüp, yönünü değiştirtebilirsiniz. Eğer kapı kolu ters geldiyse, o zaman da kapının menteşelerinin yerini değiştirtebilirsiniz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. yaklaşık bir ay içinde bizde mutfaktan başlıyoruz tadilata ayy ne pislik çıkacak hayal edebiliyorum ... Banyoyu da önümüzde yıl düşünüyoruz ve duş içinde ki niş müthiş bir fikir ağzım açık kaldı görünce kesin bende yaptıracağım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazel günaydın:)
      Beğenmene sevindim, dilerim hayalindeki eve bir an önce kavuşursun;)
      Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?