Bleu Blanc

Mavi-beyazı sevdiğimi duymayan kalmadı sanırım:-)
Son zamanlarda pekçok tüketim malzemesinin arkasındaki "Made in PRC" baskısını gördüğümüz an yüzümüz küçümser bir ifade takınıyor ancak Çinliler'in porselen konusundaki deneyim ve becerisi tartışılmaz..Bugün övgüyle bahsettiğimiz Almanya ya da Polonya porselenlerinin anavatanı Çin'dir, gezginler aracılığıyla Avrupa'ya gelen porselen ve porselen boyama sanatı, sonrasında Osmanlı'yı da etkisi altına almıştır.

Mavi-beyazın en yakıştığı yerlerden biri de, günümüzde "bleu blanc" (mavi-beyazın Fransızca şeklidir, blö blan diye okunur) olarak anılan porselenlerdir.

Ben dekorasyonda country, klasik ve uzakdoğu stilininin harmanlandığı evleri seviyorum. Açıkçası bir tarz seçip, aynı tarzı devam ettirme gibi bir derdim yok, sevdiğim herşeyin birarada olmasını tercih edenlerdenim ..yani eklektik, keyfe keder dekorasyon anlayışı benim için daha uygun..

Bleu blanc'ları evinizde yemek masasından yatak odasına, balkondan mutfağa kadar her alanda uygulayabilirsiniz.

Bu benim en sevdiğim, tabağa resmen aşık oldum:-) Böyle bir takım istiyorum!


Yemek masasında gerçekten muhteşem duruyorlar, bunlar da başka örnekler..



Bu taburelerden Paşabahçe'de vardı birara, geçenlerde satın almak için gittiğimde kalmadığını, ancak yeniden gelme ihtimalinin olduğunu belirttiler; bir umut bekliyoruz:-)


Antreyi de bleu blanc'larla dekore edebilirsiniz:



Mutfağa da çok yakışıyorlar




Bunlar da kullanılan diğer alanlar..









Yorumlar

  1. evdeki işler ancak bitiyor fırsat bulup şimdi hızlıca göz attım bloğa ellerine sağlık gayet güzel gidiyor bence resimler harika fenerli avizelere bayıldım şu sıralar mutfağıma yatak odama avize bakıyorum ondan olsa gerek mavi beyazdan çok avizelere takılı kaldım görüşmek üzere sevgiler/çiğdem

    YanıtlaSil
  2. Çiğdem merhaba,

    Beğenmene çok sevindim!
    İşlerinin çok olduğunu tahmin edebiliyorum, kolay gelsin..
    Yardıma ihtiyacın olursa ben buradayım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görseller. Paylaşım için teşekkürler!

    YanıtlaSil
  4. Eşim koyduğunuz Bleu Blanc fotoğraflarına hayran kaldı.. Sorun şu; onu bu kadar heyecanlandırdıktan sonra nasıl temin/satın alınacağını da belirtseydiniz iyi olurdu..

    Sevgiler ve başarılar..

    YanıtlaSil
  5. Mustafa Bey merhaba,
    Öncelikle bloguma gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim.
    Fotoğraflarda gördüğünüz porselenlerin büyük bir kısmını antikacılardan, müzayedelerden bulabileceğiniz gibi, yeni nesil üretilen bleu/blanc porselenleri çeşitli porselen üreticilerinde bulabilirsiniz:) Mesela 4. fotoğraftaki taburelerden son zamanlarda görmüyorum ama bir dönem Paşabahçe'de satılıyordu, bilginize..
    Dilerim yardımcı olabilmişimdir..
    Sevgi ve saygılarımla,

    YanıtlaSil
  6. İlginiz için candan teşekkürler ederim..

    Sevgi ve saygılarımla

    Mustafa Su

    YanıtlaSil
  7. İlginiz için candan teşekkürler ederim..

    Sevgi ve saygılarımla...

    Mustafa Su

    YanıtlaSil
  8. bende antika bir gümüş çatal bıçak takımı var 1800 lerden rus malı böyle mavi beyaz porselen bir yemek takımıyla kullanmak istiyorum aca nerden bula bilirim bu takımlardan bilginiz varmı?
    alakanız için şimdiden teşekkürker

    YanıtlaSil
  9. Aykut Bey merhaba,

    Tüm porselen markalarına bakmakta fayda var, zira her yeni sezonda yeni ürünlerle karşımıza çıkıyorlar..
    Yanlış hatırlamıyorsam Villeroy&Boch ve Rooms'ta bu sezon bu tarzda takımlar mevcuttu..
    İyi Pazarlar.
    Saygılar

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?