L form kanapeler

Şöyle bir düşünüyorum da, koltuk/kanapelerin bile bir modası var.
Çocukken hatırlıyorum, oymalı/kakmalı üçlü+ikili ve tekli koltuk takımları vardı. Sonra onların yerini kumaştan yapılan oturma grupları aldı.
O oturma gruplarını bir türlü sevemedim, hala da pek bayıldığımı söyleyemem...Ben genelde takıma bakmaksızın, sevdiğim mobilyaları biraraya getirme taraftarıyım.

Son 4-5 yıldır da L formundaki kanapeler çok moda..gittiğim pekçok yerde sıklıkla karşılaşıyorum.
Modern evlere çok yakıştığı su götürmez bir gerçek, çok şık görünüyorlar.

Antalya'ya ilk geldiğimde taşındığım evin salonu çok küçüktü, oraya sadece bir L kanape sığabilirdi, ne kadar zor bulduğumu anımsıyorum..şimdi ise her yerde rahatlıkla bulmak mümkün..

Eğer salonumda yeterince yer varsa, L kanape tercih etmem açıkçası...zira kalabalık olunduğunda sohbet etmek, rahat oturmak zorlaşabiliyor..sıra halinde olmaktansa, yüzyüze, rahat bir şekilde oturulabilen koltuklar bana daha keyifli geliyor.

Fakat L kanape bazı durumlarda kurtarıcı olabiliyor...bilhassa yatak olabilenleri..
Misal bizim "gevşeme odamız":) Kütüphanenin olduğu odaya bu ismi taktık, çünkü kafasını dinlemek, sessizlikte kitap okumak, film izlemek isteyen bu odaya kaçıyor bizim evde:) Bu odayı henüz sizlerle paylaşamadım, zira hala tabloları bile asılmadı, çok tembellik yaptık bu kış:) 

İşte bu "gevşeme odası"na kanape olayını çok düşündük, en son L kanapede karar verdik. Sebep? Üzerinde rahatlıkla kitap, film keyfi yapılabildiği, misafir geldiğinde iki kişilik yatak olabildiği ve alttaki bazası depolama alanı olarak kullanılabildiği için...eğer böyle bir odanız varsa, bu tip kanapeleri kesinlikle tavsiye ederim.

Peki L kanape alırken nelere dikkat etmeli?
Öncelikle leke tutmayan ya da çabuk temizlenebilir bir kumaştan olmasına dikkat etmek lazım..Biz kanapemizi bilhassa koyu renk seçtik. (Aslında bu kadar koyu değildi ama o da ayrı bir hikaye, sonra anlatırım:))
Parçaları ayrılabilen bir kanape almaya dikkat etmenizde fayda var..kanapenin yerini değiştirmek istediğinizde bu detay işinize yarayacaktır. 


Küçük odada iyi durabilir belki ama bu da çok küçükmüş yahu :))









Bunu sevdim..L kanape için modern tarzın şart olmadığını ispatlar gibi..


Bu kanapeler çok rahat gözüküyor..


Belki iddialı ama çok güzel bir renk..



Ne kadar ferah ve içaçıcı gözüküyor..temiz bir görüntü..



 Buralarda tam bir bahar havası var, doğal olarak benim de içim kıpır kıpır..
Benim günüm güzel başladı, sizlerin de günü güzel olsun!
Sevgiler



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?