Sizin salonunuz hangisi?

Açıkçası "yaşam alanı" kelimesinden pek hazetmiyorum.
Biz ailece "salon" demeyi tercih ediyoruz bu alana..
Fakat kişiden kişiye "yaşam alanı" tanımı değişebiliyor.
Genele vurulduğunda, Türk insanının "oturma odası" ve "salon/misafir odası" kavramlarını ayırdığını düşünürsek, bu durumda aşağıda bahsedeceğim mekanlardan "yaşam alanı" diye bahsetmekte fayda var...yani gününüzün en çok vaktinin geçtiği mekanlardan konuşmak istiyorum biraz..

Bende "misafir odası" gibi bir kavram yok..Belki çok ama çok büyük bir evim olsaydı, tamam, o zaman yatılı misafirlerim geldiğinde onlar için özel bir oda yapmayı düşünebilirdim ancak çoğumuzun sahip olduğu evler malum, 3 odayı geçmiyor..odalar zaten bir salon genişliğinde değil..bu yüzden de sıklıkla kullanılmayacak olan, sadece misafire özel yapılan odaları anlamsız buluyorum.

Neyse konumuza geri dönelim:)
Yaşam alanları sık kullanım alanlarının başında -sanırım 2.liği mutfak alır- geliyor, bu yüzden de nasıl dekore edildiği çok önemli bence..
Benim önceliğim "rahatlık ve estetiğin birleşimi" sanırım...vaktimin neredeyse çoğu orada geçtiği için hem konforlu olsun, hem de baktığımda içim açılsın istiyorum.

Ve tabii ki beni yansıtsın istiyorum! İster klasik, ister modern, ister gustavyen, ister avangart, ister provansal, ister country, ister eklektik...tarzın adı ne olursa olsun, bence en güzel yaşam alanı, kişinin zevkleri doğrultusunda, kendine has oluşturduğu mekandır.

Sizlere fikir verebilecek, ilham olacak bir sürü görsel hazırladım.
O kadar güzel yaşam alanları vardı ki, eleme yapmak çok zor oldu...yine de mümkün olduğunca fazla seçeneğe yer vermek istedim. Fotoğraflara baktığınızda hemen her tarzdan -modern bile koydum!:)- yaşam alanları göreceksiniz. Görselleri tek tek numaralandırdım, kaç numaralı fotoğrafı beğendiğinizi öğrenmek istiyorum..

Fotoğraflara göz atarken düşünmenizi istiyorum: sizin yaşam alanınız hangi tarz? bir yaşam alanında öncelikleriniz neler? ne tür desen ve renklerden hoşlanırsınız? bu mekanlarda en çok nasıl vakit geçirmeyi seviyorsunuz? yenileme imkanınız olsa, neleri değiştirmek ya da ilave etmek isterdiniz?
Fikirlerinizi merak ediyorum..
Sevgiler





Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?