10 Kasım 193∞

Üniversite öğrencisiydim.
Hangisiydi hatırlamıyorum, derslerden birinde Antoine de Saint Exupéry'nin (antuan dö senteksüperi diye okunur) dilimize de Küçük Prens olarak çevrilen Le Petit Prince (lö pöti prens)'ini okuyorduk.
Kitabın Türkçesi nasıl bilmiyorum ama bölümlerden birinde Atatürk'ten bahsediyor, onu diktatör olarak gösteriyordu.
Sınıfça tepki gösterdik önce tabii...yani düşünmeksizin..:-) Sonra sınıfta bu konuyu tartışmaya başladık ve şu sonuca vardık: eğer bu "kati kurallar" olmasaydı, şu anki haklarımızın hiçbirine ulaşamazdık...varsın Fransız'ın gözünde diktatör olsun..

Son zamanlarda milletçe "minnet" duygumuza ne oldu bilmiyorum ama şu an başka bir ülkenin sömürgesinde olmadığımız, kendi dilimizi konuşabildiğimiz için Ata'mıza minnet doluyum..

Kasım zaten hüzünlü bir ay, bir de O'nun kaybıyla daha da hüzünlü..

Canım dostum Nur'un da dediği gibi: sarı saçlı, mavi gözlü dev, ruhun şad olsun! Nurlar içinde uyu...





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?