Ege havası

Kimi zaman fotoğraf çekmeye üşenmek, sanırım tüm blog yazarlarının ortak derdi:)
Ancak benim dert biraz daha ileri boyutta: çekmiş olduğum, hali hazırdaki fotoğrafları bazen bilgisayara yüklemeye üşeniyorum:)

Misal, aşağıdaki fotoğraflar geçtiğimiz hafta Pazar günü çekildi.
Bugün bir fırsat bulup bilgisayara yükledim.

Görsellere bakarken aklıma birşey takıldı: birazdan aşağıda göreceğiniz görüntüler, bir bakıma benim kodlarım gibi, yani ben kendimi bildim bileli bunlar hep vardı…dolayısıyla bunları bugüne dek hiç yazmaya değer bulmadım.

Fakat geçenlerde bir aile dostumuz "Ayşe, Yılmaz Özdil'in yazılarında bazen bir "cibez"kelimesi geçer, o ne?" dediğinde, aslında bana çok normal gelen tüm bu şeylerin başkaları için bambaşka bir dünya olduğunu düşündüm.

Ve geçen Pazar Seferihisar/Sığacık'ta çektiğim fotoğrafları sizlerle paylaşmaya karar verdim.
Sığacık Pazarı girişindeki müzisyene kulak kesilen Selim Efe:)
Sığacık Pazarı'nda reçelden ota, börek çeşitlerinden sebze/meyveye, hatta baklavaya kadar herşey mevcut..
Ege'nin meşhur otları..
Biz buna "Şevket" deriz, asıl ismi Şevketi Bostan. Aslen Girit yemeği olup, Ege'de sıkça yapılır. Kuzu etiyle nefis olur..son zamanlarda Antalya'daki birkaç pazarda da denk geliyorum ama böyle temizlenmiş şekilde satmıyorlar, fakat yine de yılda en az bir kez temizlemeyi göze alıp pişiriyorum:)
 İşte meşhurrrrr cibez bu:) 
Kendisi en sevdiğim otların başında gelir-ikinci sırada deniz börülcesi- ancak ne yazık ki Antalya'da bulamıyorum:(
İzmir'e gittiğimde mutlaka tükettiğim lezzetlerden..
İyi tarım konusunda oldukça şanslıyım, çünkü İzmir'den sonra Antalya gibi ülkenin sebze/meyve ihtiyacının büyük kısmını karşılayan bir şehirde yaşıyorum..Antalya'da da yeşilin rengi aynı bu tonda..
Sığacık'ın kadınları kendi yaptıkları ürünleri pazarda satarak geçimlerini sağlıyorlar.
Ah baklavacı teyze, yaktın beni..ama hiç pişman değilim, tadı muhteşemdi..
 Sığacık Limanı'ndan birkaç görünüş..
Bu manzara beni çok eski zamanlara götürdü..
 Bu da o eski zamanlardan bir şarkı..
Hepimize iyi haberlerle dolu, harika bir hafta olsun!
Sevgiler

Yorumlar

  1. Çibes Ege otları arasında tartışmasız en sevdiğimdir. Kaç kez İzmir'den İstanbul'a demet demet taşımışlığım vardır. Lahana yetişebilen her yerde yetiştiği halde bu lahana filizlerinin değerinin bilinmemesi kötü. Radika acıdır. Herkes kolay kolay sevemez. Çibesinse yumuşak ve tatlımsı tadı, sarmısak ve limonla buluştuğunda yanında yatmalık olur. Deniz börülcesi de favorimdir ama ben onu otlardan saymam, bir nevi deniz yosunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Monica selam,
      Deniz börülcesini ben de otlardan saymam..ama Ege dışından biriyse, radika+cibez+turpotu ve deniz börülcesini aynı klasmanda görüyorlar:))
      Ah ben İzmir'den neler taşıyorum, bir bilsen:))))
      Sevgiler

      Sil
  2. heeey izmirde tatildesin oleey.
    :)
    sığacık biliyom ya her pazar kermes gibi di mi.
    geçen kış gitmiştim.
    teos.
    surf merkezi.
    :)
    ıspanaklı pasta ve zerde yemiştim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep selam,
      yeni döndüm, Antalya'dayım şimdi yine..
      evet her Pazar günü pazaryeri kermese dönüyor, çok keyifli:)
      aaa Teos'ta sörf yapıldığını çoğu kişi bilmez, beni hep şaşırtıyorsun:)
      malum ülkemin sörf merkezi Alaçatı oldu artık:)

      Sil
    2. allam tamam en gezenti kıpırdak sensin biliyoz amaaa işte başka gezenler de vaaar hihihi.
      :)

      Sil
    3. işte sen o gezdiklerini de yaz bence;)
      ben seyahat blogları okumayı pek seviyorum.
      eğer gideceğim yer ilkse, mutlaka önceden orası hakkında okurum..bu konuda bloglar bir vaha;)

      Sil
  3. Ege'li olsam otlara bu kadar düşkün olurdum herhalde ama cibezi ilk kez duydum marulla lahana kardeşliği gibi sanırım :) deniz börülcesi favorimdir ömür boyu yiyebilirim sanırım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?