İzmir havası

Siz ne düşünüyorsunuz bilmem..
Ben şehirlerin bir cinsiyeti olduğuna inanırım.
New York mesela, kesinlikle erkek..Roma da aynı şekilde..
Sonra Paris, Paris buram buram kadın kokar.

Bir de benim canım İzmir'im var.
İzmir de iyot kokulu, güzel bir kız benim gözümde..
Ama bu gidişimde İzmir'i her zamankinden yorgun, çokça da bakımsız buldum, içim acıdı..
Belki benim orada bulunduğum sürece şehre hakim olan sis yüzündendir..

Bunlar da hoşuma giden detaylar..
 Biz bu yoğurtlu mezenin adına "eroin" deriz, hemen her restoranda bulabileceğiniz bir İzmir mezesidir. Antalya'da da bir balıkçıda rastladım, burada "atom"diyorlar.
Eğer acı seviyorsanız, bu mezeye bayılacaksınız! Kısa sürede eşimin favorisi haline geldi:)
 Artık İzmir dışında başka hiçbir yerde midye dolma ve kokoreç yememeye karar verdim.
Nerede denediysem hayalkırıklığı, hiçbiri İzmir'deki gibi olmuyor..
 Derler ki "İzmir günbatımının en keyifli adreslerinden biridir"
Bu kadarlık gün batımıyla idare edin, çünkü günlerce süren sis bu kadarına izin verdi.
 Bu da gün batımından hemen önce..
Sis olunca istediğim diğer yerlerde fotoğraf çekemedim tabii…kısmetse yaza artık..
Bu gidişimde bir kez daha farkettim ki, İzmir'de dostluklar çok başka…
Çok iyi geldi..
Bu da benim için çok İzmir kokan bir şarkı..
Sevgiler

Yorumlar

  1. heeey bi oturuşta 80-100 midye yiyom ya.
    du fotolar güzelyalı sahili mi. annenin evi orda herhalde öle mi.
    o fotolar forum herhalde.

    eroin atom bilmiyom denicem.

    ee izmirin kızları hem türkiyede en güzel hem bence dünyada da en güzellerden.
    1. kuzey avrupa. 2 slav. 3. rus. 4. güney amerika 5. izmir.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep selam,
      ah ben de yerim o kadar midye ama kızların kilo korkusu var biliyorsun:)
      sahil fotoğrafları Kordon/Gündoğdu Meydanı'nda, yakın bir dostumun evindeyken çektim.
      atlı karınca ile yıldızlı yürüyüş yolu Forum.
      şömine ateşi abime ait:))
      acı seviyorsan eroine ba-yı-lır-sın!;)
      güzel kısmına birşey diyemeyeceğim, Türkiye'nin bir sürü şehrinde bir sürü güzel kız var:) ancak İzmir dışında başka yerlerde yaşadıkça farkettim ki, İzmir'in kızları daha rahat ve doğal.
      öyle işte:)

      Sil
    2. aaaa pardon! eroin ve midyeler Güzelbahçe/Reis restoran.
      Reis'e ilk kez gittim, hani sana İsmet Baba'nın Yeri'nden bahsetmiştim Kuzguncuk'ta, biraz oraya benziyor..mezeler ise yıkılıyor!
      :)

      Sil
  2. midde, istridye yi çiğ yiyebilen biri olarak dışarıda satılan midye dolmaları kesinlikle yiyemem nasıl yapıldığı gördükten sonra hele ııııyy tüylerim ürperdi :))
    İzmir'i severim teyzemler Bornova'da oturuyor her şehrin kendine has bir kokusu olur ya İmzir'inde öyle gerçekten güzel bir şehir bende Eskişehirliyim yolunuz düşerse mutlaka gezmelisiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tam bir midye delisiyim..nasıl yapıldığını da biliyorum ve hala yiyorum:))
      Eskişehir'e yazları gelen -kendisi Brüksel'de yaşıyor- çok eski bir dostum var, onun misafiri olarak 10 sene önce gelmiştim ama şimdiki belediye başkanı sayesinde çok daha güzel olmuş, yeniden gezmek lazım ama o zamanlar da beğenmiştim şimdi eminim ki harikadır:)

      Sil
  3. Bende geçen hafta İzmir'e gittiğimde Güzelbahçe'de bir balıkçıda arkadaşların önerisiyle yedim eroinden:)Ama dediğiniz gibi Antalya'nın atomuymuş meğerse:)Yalnız bana eroin daha acı geldi atoma göre yinede kendimi durdurmakta zorlandım gerçekten enfesdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki İzmir'de üzerine dökülen tereyağlı pulbiber yoğun gelmiş olabilir:)) Afiyet olsun:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?