Romantik, masal gibi: Toile de Jouy

Christophe Philippe Oberkampf adlı Fransız 1700'lü yıllarda "toile de jouy" (tual dö juyi diye okunur) kumaşları üretirken eminim ki popülaritesini bunca zaman koruyacağı aklına gelmemişti:-)

Bu desen ilk olarak Fransa'nın Jouy en Josas kasabasında ortaya çıkmış. Desenlerde genellikle kır hayatı ya da av sahneleri tasvir edilir. Hatta ilginçtir, 1970'li yıllarda aynı kasabada -bugün kasabanın adı Yvesline diye geçer- bu kumaşa ithafen bir de müze kurulmuş.

Eğer siz de benim gibi klasik, romantik ya da country tarzdan hoşlanıyorsanız "toile de jouy" desenini çok seveceksiniz.

Önce kumaş örnekleri..benim favorim mavi/lacivert baskılı olanlar:-)
Genellikle perde ve döşemelik olarak kullanılan bu büyülü desenler, son zamanlarda her yerde uygulanmaya başlandı.
Benim seçimim perdeden yana olmuştu; yatak odamın perdelerini hatırlarsınız:
Şimdilerde aynı kumaştan yatağım için değişik ebatlarda yastıklar diktirmekle meşgulüm. Bitince sizlerle burada fotoğraflarını paylaşırım;-)
Aşağıdakiler de "toile de jouy"nin uygulandığı başka yerler. Hepsine bayıldığımı söylesem şaşırmazsınız sanırım:-)


Bu yazın modası espadriller ve ünlü ayakkabı markası Ked's te "toile de jouy" den nasibini almış:-)
Bu para cüzdanı çok şirin!

Geçen günkü konumuz paravanlara nasıl eklememişim bu modeli ben?:-)

Veee son olarak: bu makyaj çantasını istiyorummmm! Mümkünse mavi/lacivert desenlisi olsun!:-)

Sevgiler:)

Yorumlar

  1. döşemelik olarak da çok güzel durmuş hiç düşünmemiştim berjerlerde sandalyelerde nasıl olacağını çok hoşuma gitti. bir de seramik başucu sürahisini çok sevdim!

    ayh evimi özledim sen yazdıkça onu farkediyorum :D

    YanıtlaSil
  2. ben döşemelik olarak çok istemiştim koltuk ve sandalyelerime ama ben bu yeniliği yaparken bu kumaş çok fazla yerde yoktu, olan yerlerdeki de benim o zamanki bütçemi fazlasıyla aşıyordu ne yazık ki..

    olsun az kaldı evine kavuşmaya, biraz sabır..;)

    YanıtlaSil
  3. Toile de jouy desenine, ister döşemelik olsun ister porselenlerde olsun ben de bayılıyorum.Ben de evimde kullanıyorum. Kumaş alıp kendime runnerlar, kırlentler diktim, sandalye, puf döşettim. Ama ne yazık ki bizde henüz çok yaygınlaşmamış. Bu nedenle bulmak hala pek kolay değil.

    YanıtlaSil
  4. Evet bizde çok yaygın değil ne yazık ki:(
    Sanırım ülkemizde sadece Persan ve Haremlique'te bu desenlere rastlamak mümkün..Başka yerli firmaların ürettiğini sanmıyorum..ben de perdeliklerimi ithal ürün satan bir yerden almıştım..

    YanıtlaSil
  5. sizin perde deseninreh duvar kağıdını zeyrek yeraltı çarşısından çok uygun fiyata bulup aldım ve yatak odamın bir duvarını kapladım. Şimdi perdelik kumaşını arıyorum.Kumaşı nereden almıştınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe merhaba,
      Antalya'da Gencerler adında lokal bir mağazaya diktirmiştim perdelerimi.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?